Samenwerking Coca-Cola en Jogchem's Theaters K I E Z hj N door Jac. Goderie Jogchem's Theaters en de Nederlandse Coca-Cola organisatie gaan intensief samenwerken. Met deze samenwerking willen beide partijen het bioscoopbezoek in de vestigingen van Jogchem's Theaters extra stimuleren. Nou moet ik kie zen tussen een sappige roddel of een vilein stukje over de Airmiles. Helaas, een sappi ge roddel wil me maar niet te bin nen schieten. Ofschoon, heeft u wel eens dat gerucht gehoord over Mark Duursma? Nee? Sjammer! Kijk ik vertel het natuurlijk niet, want ik heb nu eenmaal ietsje meer waardigheid in me dan hij. De heer Duursma schrijft "De Geruch tenmachine" van de Filmkrant vol en dat gezeur over mijn persoontje moet nu maar eens ophouden, anders dreig ik bij deze alle wetenswaardigheden die ik over de heer Duursma kan ventileren hier in Holland Films Nieuws openbaar te maken. Zonde van het papier want wat kan u de heer Duursma schelen. Bovendien "De Geruchtenmachine" is de leukste rubriek van De Filmkrant en vaak zelfs de enig leesbare. Gegarandeerd dat deze twee regels weer een venijnig stukje in de Filmkrant ople veren, maar ja hoe was het ook weer, ook negatieve publiciteit is publici teit? En op publiciteit flip ik natuurlijk heel ergNOT. Wat is het toch moeilijk kiezen. Van de ene kant wil ik Duursma dolgraag een hak zetten ik ben nu eenmaal een vindictief type), maar van de andere kant is "De Geruchtenmachine" wel een rubriek waar ik maandelijks naar uitzie. Laten we eerlijk zijn, het kietelt toch de gevoelens uit onze zwartste krochten als er weer eens een collega of bekende uit de filmwereld wordt afgezeken? Zolang je het maar niet zelf bent. Sjees wat is het toch moeilijk kiezen. Heeft u ook zoveel moeite gehad in het maken van de juiste filmkeuze voor de Kerst- en Nieuwjaars vakantie? Moest het nou FILMPJE of 007 worden? BABE of POCAHONTAS? SANTA CLAUSE of DE INDIAAN IN DE KAST (die laatste ...not...). Gezegend die exploitant die over 5 zalen kon beschikken, die draaide gewoon alles. Natuurlijk niet als je in de zogenaamde concurrentiesteden zit. Dan moetje kiezen. Die keuze wordt meestal wel door die filmverhuurders gemaakt die reeds in een vroeg stadium hun films vergeven. Groot voordeel is dan dat je niet meer hoeft te kiezen. Sjees, het is helemaal niet moeilijk kie zen! Dat laatste hebben vast ook alle bioscoop bezoekers gedacht in de laatste 3 weken van het jaar. Nee, we gaan niet naar James Bond of naar Filmpje of naar Babe of naar Pocahontas of naar Santa Clausewe gaan gewoon naar alle films. Alleen niet naar Indian in the Cupboard. En als we dan naar alle films gaan, behal ve dan naar die gekaste Indiaan, leveren we ook de Airmiles van Oma en Opa in. Gosh... het is helemaal niet moeilijk kie zen. Ik zou wel willen dat er maandelijks zoveel fantastische films in première gaan. Ook leuk voor de gemiddelde film- huur. Minder leuk voor de levensduur van een film. Moet ik daar nu ook al uit kiezen? Ja doei. De samenwerking met Coca-Cola moet resulteren in tal van promoties die de rela tie tussen het publiek en de bioscopen van Jogchem's Theaters verder verstevigen. "Coca-Cola heeft op dit terrein een schat aan ervaring", aldus algemeen directeur Will van Dommelen.Volgens een Europees marktonderzoek speelt de buffetomzet een toenemende rol van betekenis in de exploi tatie van een bioscoop. In Nederland spen deert een bezoeker gemiddeld een rijks daalder aan snacks en dranken. Ruim 60 procent bestelt een drankje. Van deze groep kiest tweederde voor frisdrank. In het onderzoek werd ook aandacht besteed aan de wensen van de bezoeker. Die stelt hoge eisen aan het buffet. De behoefte aan een snelle service en korte wachttijden stijgt. De prijs voor een toe gangskaartje en de kwaliteit van het film- aanbod zijn dus niet de enige factoren die bepalen of bezoekers tevreden zijn over hun bezoek aan de bioscoop. Dat is de reden dat Jogchem's Theaters en Coca-Cola nauw gaan samenwerken bij het opstellen en inrichten van de verkoop punten. Herkenbaar voor de bezoekers aan de bioscopen van Jogchem's Theaters zul len zeker ook de gezamenlijke promoties zijn die volgend jaar worden gehouden. De acties staan in het teken van spanning en plezier, met uiteraard aantrekkelijke voordelen voor de bioscoopbezoeker. Voor Coca-Cola is de samenwerking met Jogchem's Theaters een eerste stap op weg naar nieuwe allianties met partijen in de sector die de winstgevendheid van hun buffetvoorzieningen willen vergroten. Directeur Will van Dommelen (rechts) en accountmanager Erik van Seventer van Coca-Cola Beverages Nederland brengen een toost uit op de samenwerking.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1996 | | pagina 24