COVERINFO: DONNIE BRASCO leuws -. 0900-9363 NATIONALE BIOSCOOPDAG 1997 AWARD BESTE BIOSCOOPFILM 1996 De Nationale Bioscoopdag die op 23 april a.s. gehouden wordt, heeft dit jaar voor de eerste keer publicitaire onder steuning gekregen van de verkiezing van de Beste Bioscoopfilm van het afgelopen jaar. Bioscoopbezoekers en lezers van vrijwel alle huis-aan-huis-bla- den in heel Nederland konden op een enquêteformulier hun voorkeur voor de Beste Bioscoopfilm uitspreken. Aan de oproep de formulieren in te vullen is goed gehoor gegeven, met als resultaat dat op het bureau van de NFC na ont vangst van alle inzendingen het nodige is afgeturft. Via NFC Marketing hebben alle exploi tanten inmiddels meer informatie gekre gen over de uitslag van de verkiezing om ze in staat te stellen de winnende film op de Nationale Bioscoopdag op te nemen in hun programma. %ii«fflftEp De il i o s c OQ p Donnie Brasco is gebaseerd op het boek "Donnie Brasco, My Undercover Life In The Mafia" van FBI agent JOE PISTONE. Terwijl hij zich voordeed als de juwe- lendief Donnie Brasco voerde FBI agent Joseph D. Pistone OOHNNY DEPP) een bijzonder moedige under cover-operatie uit: hij infiltreerde in de licht ontvlambare en levensgevaarlijke kringen van de maffiabazen van New York en zou daar meer dan zes jaar lang undercover blijven. Regie: Mike Newell Met: Johnny Depp Al Pacino Vanaf 24 april in de bioscoop BELBIOS INTERNET Onlangs is de langverwachte Internet site van de BelBios operationeel gewor den. De opzet van deze website, met het voor zich sprekende adres: http://www.bios.nl, is in eerste instantie heel eenvoudig gehouden. Er is één pagina vervaardigd die ervoor gemaakt is om de bezoeker van deze site zo snel en zo goed mogelijk te informeren over de Nederlandse bioscopen en het filmaanbod. Daarnaast bestaat natuur lijk ook de mogelijkheid tot het maken van reserveringen op deze site. In de nabije toe komst zal de rtitutpng.:«5 pagina worden ^f\_^mtm opgefleurd met ^k |Jg] beeldmateriaal van de diverse films en foto'S filminfo «.reservering; van bioscopen. 24 uur perd NFC MARKETING BEREIKBAAR VIA E-MAIL Op bijna hetzelfde moment dat de BelBios beschikbaar kwam via het Internet, kreeg NFC Marketing haar eigen aansluiting op dit wereldomvat tende netwerk. Als gevolg van het abonnement op het Internet kreeg NFC Marketing ook haar eigen E-mail adres. Mocht u vragen, opmerkingen en/of suggesties hebben bedoeld voor NFC Marketing, dan kunt u die voortaan per E-mail sturen naar: bios@globalxs.nl Dit adres is overigens ook te gebrui ken voor alle andere mededelingen en opmerkingen bedoeld voor de stichtin gen en verenigingen gelieerd aan de NFC en gehuisvest in het pand aan de Jan Luykenstraat 2 in Amsterdam. VALENTIJNSDAGACTIE Op dit moment wordt door een viertal studenten van de HEAO in Utrecht de laatste hand gelegd aan een rapport over de Valentijnsdagactie die NFC Marketing in samenwerking met ETOS organiseerde op 14 februari jl. Uit een voorlopige rapportage kon al wel worden opgemaakt dat circa 23.000 mensen van de actie gebruik hebben gemaakt (11.500 ingewisselde ETOS tickets). Na berekend te hebben dat ongeveer 107.000 mensen op deze vrijdag naar de bioscoop zijn geweest, kan worden geconcludeerd dat 1 op de 10 bezoekers naar de bioscoop ging m.b.v. een Valentijnsdagticket. Van de actiedeelnemers was 54% tussen de 14 en 24 jaar oud en 57% van de deelnemers waren vrouwen. In het volgende nummer van Holland Film Nieuws kunt u een uitgebreider verslag van dit onderzoek tegemoet zien. SCHWEPPES, SPONSOR VAN DE NATIONALE BIOSCOOPDAG 1997 Schweppes kan zich 's werelds oud ste frisdrankmerk noemen. In 1783 (een jaartal dat nog steeds op het Schweppes etiket terug te vinden is) begon Jacob Schweppe een sodafa- briek in Engeland. Sindsdien heeft het merk de wereld veroverd. Als uit vinder van sodawater, tonic, bitter lemon en ginger ale staat Schweppes aan de basis van wat we tegenwoor dig het "bittermix"-segment noemen. Dankzij rigoureuze kwaliteitseisen heeft het merk zich wereldwijd ont wikkeld tot de "champagne onder de frisdranken". SCHWEPPES EN DE BIOSCOOP Schweppes en bioscopen vormen een goede combinatie want bitter lemon en tonic kenmerken zich door: - internationale allure (het merk wordt in 190 landen verkocht) - kwaliteit - gebruikers die houden van uitgaan en horecabezoek; Schweppes is dan ook één van de best verkrijgbare frisdrankmerken in de horeca. Deze kenmerken zijn zaken die ook goed bij bioscopen passen. Denk bij voorbeeld aan de internationale ach tergrond van veel films, de goede beeldkwaliteit van films bij vertoning op het grote doek en tenslotte de vaak gemaakte combinatie van bios coopbezoek en uitgaan. Dat bios coop en Schweppes goed bij elkaar passen, blijkt ook uit onderzoek. Zo is aangetoond dat drinkers van bitter lemon en tonic 3X zo vaak naar de bioscoop gaan dan de gemiddelde Nederlander! Samenwerking Schweppes wil zich nadrukkelijk lan delijk presenteren in de bioscopen. Zo is Schweppes hoofdsponsor van de Nationale Bioscoopdag 1997. In dit kader worden de bioscoopcom mercials in april landelijk geboekt en biedt het merk een nationale actie aan op 23 april: "Alleen vandaag Schweppes bitter lemon voor fi,-". Hierover wordt u in een aparte brief van NFC Marketing geïnformeerd. Naast een hoge investering in bios coopreclame verbindt Schweppes zich verder met media als de week- agenda, de Filmladder, Preview, film tips op radio 538, en de BelBios. Media die ertoe bijdragen dat meer mensen de weg naar de bioscoop weten te vinden.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 5