-WEEK MO STICHTING BIO-KINDERREVALIDATIE AGENDA In de tijd dat ik in Amsterdam woonde vond ik hem wel eens bij toeval in de bioscoop. Overzichtelijk, sympathiek en praktisch. Alle benodigde informatie bij elkaar: Zaal, Tijd en Theater, geen poes pas geen toestand. Inmiddels weet ik er wat meer van. Elke donderdag verschijnt de weekagenda in een oplage van 15.000 stuks in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en is gratis te krij gen in vrijwel elke kroeg, theater en bioscoop in de stad. Loop een willekeurig café binnen in het centrum en daar hangt een opvallende display gevuld met agenda's. Gesierd met een fraaie poster van een première of een concertoverzicht. Elke week krijgen we de nieuwe filmlad der van Austin Knight toegestuurd en voegen deze samen met locale informatie op het gebied van muziek, concerten en party's in een handzame agenda. Vouw hem dubbel en steek hem in je zak. Het grootste probleem is tevens ons enig bestaansrecht: de steeds groeiende enorme populariteit. Nauwelijks is de agenda verschenen of hij is alweer verd wenen. Probeer dat maar eens aan een adverteerder te verkopen. Volgens een recent onderzoek is de naamsbekendheid van de Weekagenda ronduit onvoldoende, maar blijken bij het tonen van de agenda onverwacht veel mensen hem al jaren te lezen. "Oh zijn jullie dat!" Gelukkig nemen bijna alle distributeurs inmiddels deel in de agenda en is de samenwerking met Pathé Cinemas een feit. Bovendien heeft een constant aan tal horeca-ondememers serieuze belang stelling. Toch zou het geen kwaad kunnen als we eens vermeld werden in een gerenom meerd blad over cinematografie. Informeert u ook eens naar onze moge lijkheden. Het blijft een helse klus, elke week de informatie op tijd, de advertenties cor rect naar de drukker en distributie over 500 punten per stad. Waarom blijven we dit in hemelsnaam doen? De reden is geen miljoenen oplage, geen roem of fortuin maar heeft een praktische aard. Omdat men wilt weten welke film waar draait en hoe laat hij begint. Welk con cert waar plaatsvindt en of er nog kaar ten zijn. Zonder hiervoor te betalen. Daarom geven wij de WEEK- agenda uit. Voor informatie en publicatie: Quinten Voor drukwerk en distributie: Reinier - SMP - Special Media Projects tel. 070-3651326 fax 070-3457722 Op 21 maart werd de zeventigste verjaardag van Bio gevierd met een ontvangst van de "veteranen" van de NFC, voorheen NBB. Na de lunch met de "veteranen" was er "Open Huis" voor alle relaties en leden van de NFC, waarbij op verschillende plaatsen op het Bio-terrein en in de Bio-Mytylschool demonstraties werden gegeven van de vele activiteiten die Bio nog steeds ontwik kelt en ondersteunt. Het "Open Huis" werd afgesloten met een talkshow in de sport/filmzaal waarin de vele aspecten van de activiteiten van Bio, toen en nu, werden gepresenteerd in gesprekken met de betrokkenen. De BIO-BAND sloot het officiële gedeelte af en gaf de aanzet tot een geanimeerde verjaardagsreceptie. Het verjaardagsfeest van Bio zal nog het hele jaar door gaan met tal van aansprekende activiteiten, de eerste grote actie met de Bio-Gouden Harten loopt inmiddels als een trein. Groepsfoto van de veteranen van de Nederlandsche Bioscoop Bond

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 34