FILM Juni Shell FilmMaand De Bi osc00p Je kijkt je ogen uit... op spectaculaire wijze aandacht aan de Nationale Biosoopdag. Veertig deelne mers namen plaats in speciale hang- stoelen om het record "filmzitten" te verbreken. De filmfanaat met het mees te zitvlees kon rekenen op een jaar lang gratis bioscoopbezoek (zie ook het verslag op pagina 29). NFC Naam- en adres- gids tfetJSS Onlangs is de nieuwe Naam- en Adressen- gids van de NFC ver schenen. Deze opvol ger van het oude, bekende "rode boek je" en de NFC Datagids is geheel in de NFC huisstijl uitgevoerd. Uit praktische overwegin gen is gekozen voor een losbladig systeem met adressen van alle bioscoopexploitanten, filmverhuurders, film producenten, ANF-le- den en donateurs. De Datagids in nieuwe stijl is inmiddels met het filmtransport van woensdag 14 mei jl. naar alle leden ge stuurd. Extra exempla ren zijn bij het secreta riaat van de NFC op aanvraag te verkrijgen. Thans wordt bestu deerd hoe het on derdeel Statistiek van het binnenkort te verschijnen Jaarverslag van de NFC over 1996 voor geïnteresseerden op een dusdanige manier kan worden aangeleverd dat het gemakkelijk als bijlage in de Naam- Adresgids kan worden bijgevoegd. Dit als eerste stap in de richting van een hoogwaardig en regelmatig ver schijnend statistisch naslagwerk dat door NFC Onderzoek momenteel wordt ontwikkeld. Shell 2 voor 1 actie ledere klant die van 16 mei tot en met 20 juni minimaal 25 gulden bij een Shell-station besteedt, ontvangt daar een Shell-filmticket. Twee van deze tic kets leveren bij inwisseling bij alle deelnemende bioscopen een gratis tweede kaartje op voor dezelfde voor stelling gedurende de periode van 1 tot en met 30 juni 1997. Shell geeft in totaal 10 miljoen tickets weg. Vanwege deze derde nationale 2 voor 1 actie wordt er in de maand juni een Vast filmnieuws en alles over BelBios grote toeloop naar de bioscopen ver wacht. Op basis van eerdere ervaringen worden er in de actieperiode zo'n 1,5 miljoen bioscoopbezoekers verwacht, waarvan een groot deel komt met Shell-tickets. Shell ondersteunt de actie met een grote landelijke reclamecam pagne. In de week voorafgaand aan de actie worden op gro te landelijke radiosta tions commercials uit gezonden. Bovendien zal in alle 800 vestigingen van Shell promotiemateri aal aanwezig zijn. Verder is onder alle bioscopen in Neder land een informatieve folder en promotie materiaal over de komende actie ver spreid. Kortom, het zal de bioscoopbe zoeker niet ontgaan dat de 2 voor 1 actie bezig is. NFC Marketing wenst u tot slot veel succes en bezoekers toe gedurende de actie weken. Bioscoopcampagne in de prijzen Hoewel de 2 voor 1 actie in samenwer king met Shell al in volle gang is, laat de Etos 2 voor 1 actie van vorig jaar nog even van zich horen. Tijdens de speciale Esprix-uitreiking op donderdag 1 mei jl. viel de campagne van ETOS en NFC Marketing in de prij zen. In de categorie Promotion Retail leverde de vorig jaar gehouden actie een bronzen Esprix op. De zogenaamde Esprix 1997 is door de DMSA (Nederlandse Associatie voor Direct Marketing en Sales Promotion) in het leven geroepen om alle goede Direct Marketing en Sales Promotions campagnes te belonen. In totaal wer den 301 campagnes van verschillende reclamebureaus ingestuurd. 38 van de inzendingen werden uiteindelijk in diverse categorieën genomineerd. De winnende actie is dusdanig succesvol geweest dat men in de actieperiode het marktaandeel van de drogisterijketen zag stijgen tot een absoluut record. Dit bewijst opnieuw dat promoties met het bioscoopbedrijf voor het bedrijfsleven buitengewoon interessant zijn. Filmfan 1997 Het nationale Filmeducatieprogramma van NFC Marketing en Kunstweb, Filmfan '97, kan een groot succes genoemd worden. Van 12 maart tot en met 25 april zijn er circa 80.000 leerlingen naar de bios coop geweest. Uit de reacties van de bedrijfsleiders van de deelnemende bioscopen kon worden opgemaakt dat zowel de leerlingen als de bioscoop medewerkers erg enthousiast waren over het project. Het enthousiasme werd door enkele leerlingen uit Nieuwegein uitgebeeld in de vorm van tekeningen die aan de bedrijfleider Chandri Jahkrie van bioscoop Plaza werden overhandigd. NFC Marketing bestudeert samen met Kunstweb de mogelijkheid hoe het fes tival volgend jaar verder geprofessio naliseerd kan worden. Om e.e.a. te kunnen bekostigen zal worden beke ken welke subsidiebronnen er wellicht kunnen worden aangeboord.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 5