ale Natïoi iflOSCOOP B IT'S TIME FORFILM FESTIVAL UTRECHT! Verkoop bonnen 1996-1997 TEL.: 020 - 653 3519 FAX: 020 - 653 3652. SPECIALISTEN IN DE FILM, VIDEO, TV THEATER WERELD IMPORT - EXPORT - TRANSIT - OPSLAG - DISTRIBUTIE - VERPAKKEN "IT/ ACTION FREIGHT B.V. - KRUINWEG 387-391 - 1437 CH ROZENBURG. STICHTING VERKOOP BIOSCOOPBON STIJGT Als de huidige trend in de verkoop van de Nationale Bioscoopbon doorzet, zal de doelstelling van de stichting voor 1997, een omzet van f 10.000.000,-, zeker worden gehaald. De verkoopcijfers t/m juli laten een omzetstijging zien van 33% ten opzichte van de eerste zeven maanden van vorig jaar. In april is de verkoop zelfs verdubbeld. Dit hangt ondermeer samen met het feit dat dit jaar de Nationale Bioscoopdag in april plaatsvond en er extra omzet werd gerealiseerd met de bioscoopbon van f 2,50. Ondanks het 'gemis' in juni '97 van een Nationale Bioscoopdag, kon ook in deze maand een stijging van 25% worden genoteerd. De voorzichtige con clusie lijkt gerechtvaardigd dat de zomerprijsvraag die door de stichting is georganiseerd goed heeft gewerkt. Voor het komende najaar heeft de Stichting Nationale Bioscoopbon weer diverse activiteiten op het programma staan. In overleg met NFC Marketing, de NVB en de NVF, is besloten een "Nationale Bioscoopbon Week" te organiseren. De opzet is om gedurende de laatste week van oktober, direct na de herfstvakantie, alle bioscoopbezoekers een Nationale Bioscoopbon van f 2,50 cadeau te geven en de consument te stimuleren nog voor het eind van het jaar de bon te benutten voor een bezoekje aan de bios coop. De korting van f 2,50 komt voor reke ning van de bioscoopexploitant en de filmverhuurder volgens het mechanisme zoals dit ook tijdens de Nationale Bioscoopdag is gehanteerd. Sky Radio is, mede door de zeer enthousiaste reacties op de verkiezing van de Beste Bioscoop film van het Jaar, voorafgaand aan de Nationale Bios coopdag, bereid deze actie gedu rende twee we ken op de radio te ondersteunen. -96 ■97 In ruil voor deze zendtijd wordt Sky Radio direct gekoppeld aan de actie. BIOSCOOPBON ALS RELATIEGESCHENK Om de verkoop van de Nationale Bioscoopbon als kerst- en relatiege schenk te stimuleren neemt de stich ting dit jaar voor het eerst deel aan een beurs voor bedrijven in de RAI, speci aal gewijd aan kerstgeschenken. Deze Christmas Gift Fair vindt plaats van 23 t/m 25 september. Er zal een fraaie stand worden ingericht, voorzien van een 'bioscoopzaaltje', waar trailers van de nieuwste releases zullen worden vertoond. Om de bioscoopbon extra aantrekkelijk te maken zijn er afspraken gemaakt met Wijn Verlinden, de importeur van Bollinger Champagne; de champagne die rijkelijk zal vloeien in de nieuwste James Bond film "Tomorrow Never Dies". Er zal een speciaal geschenk pakket worden samengesteld, bestaan de uit een fles Bollinger, 2 champagne- flutes en twee "Tomorrow Never Dies" ^5?\ - special edition bonnen. *m/ SPECIAL EDITION BONNEN Ook dit jaar ligt het in de bedoeling weer een drietal special edition bonnen uit te geven. Naast de "Tomorrow Ne ver Dies" - special, zal opnieuw een Disney titel één van de special editions sieren: "Hercules". Voor de derde bon zijn er nog besprekingen gaande met enkele geïnteresseerde distribiteurs vervolg op pag. 30 FRtïGKT

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 28