www.cineview.nl FÏLAA Hyperlinks Adverteren op maat vtm^ '1Z1EBUHUHH. MUSEON H - -■'■< Jfilmprijsvraag Bioscoopnieuws ^*\b*r Premières Film TOP" 10 De meest informatieve film-website THE LOST WORLD Dia-reclame in de bioscoop is een bij zonder flexibel medium. Dit bleek weer in de afgelopen periode toen de-dino- i] saurussen van Steven Spielberg de bios copen bestormden. De verkoopafdeling van Cine-View is er in geslaagd om maar liefst 4 adverteer ders te contracteren die hierop inhaak ten met een dia-reclame campagne, allen met producten die heel direct met de film te maken hadden. Het waren: NU Vf RKRUiBAAR f THE LOST WORLD SOUNDTRACK ffUr^miiiiiiiii - Universal Music, met een actie voor de soundtrack van "The Lost World". Universal had een aantal soundtrack CD's ter beschikking gesteld die gedraaid konden worden tijdens de diaserie terwijl de zeer fraaie inlay van de CD in de bioscoopfoyers neergezet werd. Hasbro adverteerde voor speelgoed- dinos. Het Museon in Den Haag organiseer de een dino-expositie en wist dat men met directe reclame bij de film veel potentiële bezoekers zou bereiken. ^R5^ ONTVANG jE KOKTSNC DE TENTOONSTELLING' NU IN HET MUSEON IN OEN HAAG ZIE FO LD ER IN OE FOYER DE TENTOONSTELLING BENHftAal THE EXHIBIT10N De laatste dia werd voorafgegaan door een zogenaamde voorloopdia. Met deze voorloopdia wordt de bezoeker gewe zen op een aanbieding; in dit geval was er sprake van een korting op de toe gangsprijs van het Museon bij inlevering van het bioscoopkaartje. Op deze wijze is de respons voor de adverteerder goed meetbaar. INFO-DISPLAYS Steeds vaker mogelijkheden doekreclame zoeken adverteerders om, naast de directe nog meer aandacht te Merlin bracht de Lost World stickers onder de aandacht. genereren voor hun pro duct of dienst in de bios coop. Voor deze adverteerders, vaak zijn dat lokale adver teerders, hebben wij in een 40-tal bioscopen nu ook de Cine-View Info-Display ge plaatst. In deze displays kunnen folders, in diverse formaten, geplaatst worden van dia-adverteerders. Ook is er ruimte voor loka le uitagenda's zoals de Uitloper en uiteraard voor acties van de bioscoop zelf of de filmverhuurders. Het voordeel voor het publiek is dat alle informatie op één plek te vinden is, het voordeel voor de exploitant dat er niet overal verspreid stapeltjes folders lig gen. Daarnaast ontvangt hij uiteraard een afdracht over de omzet van de geplaatste folders. Wel dient de display regelmatig op orde gebracht te worden en moet erop wor den gelet dat er geen 'illegale' folders in worden geplaatst, maar wij gaan ervan uit dat dit niet te veel gevraagd is. INTERNET Ook is Cine-View al geruime tijd actief op een geheel ander medium: Internet. In augustus is de gehele website ge- restyled (door Maximus Creatieve Communicatie) en de consument kan nu nagenoeg alle actuele filminformatie op of via deze site verkrijgen zoals de Film Top 10 van Nederland en Amerika, een Première overzicht, een opsomming van films die draaien, een Filmprijsvraag, wekelijks nieuwtjes over film en biosco pen en een grote hoeveelheid hyper links naar andere interessante sites zoals de Belbios-reserveringssite, sites van diverse bioscopen en Amerikaanse filmmaatschappijen. De inhoudelijke informatie over de films zal nog verder worden uitgebreid. Vanaf de BIOSDISK kan nu ook direct worden ingelogd op de website. De site is te vinden onder adres: www.cineview.nl Het nieuwe e-mail adres is: info@cineview.nl Cine-View zal met stickers en bioscoop dia's promotie gaan maken voor de site en wij verwachten dan ook een forse groei van het aantal pageviews. Ook voor adverteerders wordt de site dan een nieuw, interessant reclamemedium. Piet j. Davelaar Nelscape: Home Ratje ÏJ j C-'s'nalm-.; j N..t ■-,.,,,

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 16