1998 Op weg naar een nieuw record! IH Frank Smit (I.) en Frank v.d. Putte met een van de bezoekers van de stand op de Christmas Gift Fair. Jeroen v.d. Hoven (I.) krijgt de hoofdprijs van de zomerprijsvraag overhandigd van Mark Erwich van Apple Computer. Hoewel de actie in diverse besprekingen met vertegenwoordigers van de ver huurders is doorgenomen en ook met NFC Marketing was afgestemd, hebben wij inmiddels helaas moeten contstate- ren dat de communicatie niet optimaal is geweest. Er is inmiddels afgesproken dat partijen rond de tafel gaan zitten om dit soort misverstanden in de toekomst te voorkomen. Wij kunnen gelukkig inmiddels al wel zeggen dat de actie op het gebied van exposure voor de bioscoopbon een groot succes is geworden. In de bios coop werd men geattendeerd op de bioscoopbon én de actie door middel van de poster en de dia. Daarbuiten hebben onze mediapartners The Music Factory en Radio 538 de bon en de actie onder de aandacht gebracht met een hele originele spot, ingesproken door Wessel van Diepen. In totaal is de spot in twee weken 56 keer op tv en 60 keer op radio uitgezonden. Het belangrijkste succes van de actie is dat zo'n 300.000 mensen een bioscoop bon in handen hebben gekregen. De beste reclame voor de bon is de bon zelf! Ook de special editions hebben weer een record gebroken. Dit jaar hebben wij de oplage met 50% vergroot naar 22.000 exemplaren per editie. Nog voordat wij de eerste levering gedaan hadden, waren er meer aanvragen dan dat er bonnen beschikbaar waren. De specials zullen met behulp van free publicity onder de aandacht van een groot publiek worden gebracht. Radio 3, Hitkrant, Break Out en Pauze zijn media waarin de specials genoemd en/of afgebeeld zullen worden. In uw bioscoop worden uw klanten op de special editions geattendeerd door middel van de posters en plafond- hangers. Onze verkopen aan het bedrijfsleven hebben dit jaar ook een recordhoogte bereikt. De kopers van Persil, Amstel 1870 en Evergreen werden getracteerd op een bioscoopbon, dat zal u waar schijnlijk niet ontgaan zijn, maar er werden veel meer mensen blij gemaakt met een bioscoopbon door het bedrijfsleven. In september heeft de stichting zich voor het eerst gepresenteerd op een beurs voor relatiegeschenken in de Rai: de Christmas Gift Fair. De kleine bios coop, die wij daar gebouwd hadden - inclusief 35 mm projector met trailers en commercials, bioscoopstoelen, pop-A cornmachine en frisdrank heeft ons een v^ hoofdrol op deze beurs opgeleverd. Dit jaar kunnen wij rekenen op de steun van deze belangrijke rendieren-vriend. Natuurlijk willen wij u een korte sneak preview geven van 1998. Het belangrijkste nieuws is dat wij, mede op verzoek van de filmverhuur ders, hebben besloten om op verschil lende momenten in het jaar special edi tions uit te brengen. Ook zal de bios coopbon een aantal keren in het Boomerang circuit verschijnen. Er zul len meer bioscoopbonnen worden weg gegeven in verschillende media. Tot slot willen wij nog verklappen dat de bioscoopbon in 1998 nog regelmati ger op het witte doek te zien zal zijn. Het bestuur en het team van de Stichting Nationale Bioscoopbon wil len u graag bedanken voor al uw inspanningen, die ervoor gezorgd heb ben (en nog gaan zorgen) dat 1997 een absoluut recordjaar zal worden. Het succes hebben wij samen met u bereikt. Wij kunnen schitterende pos ters maken, maar u moet zorgen dat uw klanten ze zien. Wij kunnen prach tige prijsvragen bedenken, maar u moet zorgen dat uw klant het weet en dat hij of zij de prijsvraagformuliertjes krijgt. Kortom, uw succes is ons succes en omgekeerd. Maak er wat van de komende donkere dagen! Hoewel...hoezo donkere dagen? Frank Smit

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1997 | | pagina 25