z o u Mei, juni, juli: Actie! m u ca o. O O IA O j Z Stichting Nationale Bioscoopbon beloont exploitanten Over het algemeen besteedt de Stichting Nationale Bioscoopbon in Holland Film Nieuws veel millimeters aan het informeren van met name de bioscoopexploitanten en hun medewerkers. Ook in deze editie zal het niet veel anders zijn. Dit keer wil zij echter beginnen met een oproep aan alle andere lezers van Holland Film Nieuws. door F. Smit z o Ook relaties van de NFC krijgen dit blad onder ogen en nu blijkt dat veel van deze relaties nog niet tot onze afnemers behoren. Natuurlijk denkt nu een aantal dat dat klopt omdat zij de bios coopbonnen (wellicht zelfs regelmatig) bij de bioscoop bij hun in de buurt kopen. Maar er is zeker een groep, die de bios coopbon nog niet op de juiste waarde inschat. Een uitgebreid betoog over alle prachtige aspec ten van het cadeaugeven van de Nationale Bioscoopbon zullen wij u besparen. Wij willen u slechts een vraag stellen. Waarom zouden uw relaties minder blij zijn met een bios coopbon dan de relaties/klanten van bijvoorbeeld Content, Douwe Egberts, Duyvis, World Online, Stadstoezicht Amsterdam, TNT, John de Mol Produkties of Exact? Tot zover deze sales pitch. De rollende sneeuwbal De afgelopen maanden hebben wij zeker niet stil gezeten. De Nationale Bioscoopdagen heb ben ervoor gezorgd dat er weer zo'n 200.000 bonnen in de por tefeuilles van bioscoopbezoekers zitten. Buiten het feit dat er natuurlijk geen mooiere reclame voor de bon is dan de bon zelf, zal het een stimulans zijn voor een grote groep om snel weer naar de bioscoop te gaan. De verkoop van bonnen aan bioscopen is over de eerste vier maanden van 1999 ongeveer gelijk geweest aan dezelfde perio de in 1998. De business-to-busi- ness verkopen liggen zo'n 15% hoger dan vorig jaar. Onze inspanningen op deze markt beginnen dus vruchten af te werpen. De sneeuwbal begint in beweging te komen. Om exploitanten te bedanken voor hun inzet de verkoop van de bonnen en hun te stimule ren het goede werk voort te zet ten, hebben wij oorkondes gemaakt voor allen die het afge lopen jaar een omzet hebben gemaakt van 10.000,- of een veelvoud daarvan. Tijdens de NFC Contactdag van april jongstleden in Utrecht, zijn aan enkele vertegenwoordigers van grotere en kleinere bedrijven de oorkondes uitgereikt. Op de foto staan v.l.n.r. Albert Jan Vos (Luxor Hoogeveen 60.000,-), Sven Hardeman (CineCity Vlissingen 100.000,-), Frank Drost (Bioscooponderneming Wolff 750.000,-) en Angelino Beekhuizen (Jogchem's Theaters ƒ1.500.000,-). Alle andere exploitanten die meer dan 10.000,- hebben omgezet, kunnen hun ingelijste oorkonde binnenkort tegemoet zien. 1 8

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 18