slaaSd? éeslaaèd Geslaagd! Zomerprijsvraag Meer verkooppunten iti 27/05/99 - 30/06/99 21/06/99 - 24/06/99 10/07/99 - 18/07/99 14/09/99 - 19/09/99 22/09/99 - 01/10/99 30/09/99 - 03/10/99 geslaagd! Op promotiegebied hebben wij, wanneer u dit leest net een grote actie rond het thema 'geslaagd!' achter de rug. De doelstelling was een link te leggen tussen de eind examenperiode en de Nationale Bioscoopbon. Sky Radio en Boomerang waren evenals bij de Valentijnsactie onze partners. Bezoekers van de Internetsite van Sky Radio maakten kans om hun geslaagde een bioscoopbon te laten ontvangen. Zo'n 150.000 Boomerangkaarten zijn via hon derden uitgaansgelegenheden en alle bioscopen verspreid. Daarnaast zijn er gedurende twee weken spots ter ondersteuning van de actie op Sky Radio uitge zonden. Ook de Internetsite van Sky Radio stond (gedeeltelijk) in het teken van de 'geslaagd!' actie. Overigens was onze Valentijnsactie de meest succes volle Internetactie van Sky Radio tot op dat moment. Wij houden u op de hoogste van de resultaten van de 'geslaagd!' actie. Wegens succes hebben wij ook dit jaar weer de zomerprijsvraag geprolongeerd. Dit jaar kunnen de kopers en ontvangers van de Nationale Bioscoopbon kans maken op GSM telefoons met Libertel pre-pay kaarten, fraaie Tissot horloges, handige Palm organizers en abonnementen op de Bios Disk. Deze prijsvraag is een extra stimulans voor de bioscoopbezoekers om een bon te kopen. Dat wij deze actie doen tijdens de 2-voor-l actie is zeker geen toeval! De bioscopen dienen evenals voorgaande jaren alleen bij verkoop van een bios coopbon twee prijsvraagformu liertjes bij de bon te voegen. Wanneer de kooppunten voor de bioscoopbon te vinden. Op dit moment zitten wij met twee serieuze partijen rond de tafel om te komen tot verkoop van de bioscoopbon via hun verkooppunten. Het grote obstakel is natuurlijk het ontbre ken van een gangbare marge voor deze nieuwe verkooppunten. Onze belangrijkste troef is dat wij via de bioscopen gaan communi ceren dat de bonnen ook bij het betreffende verkoopkanaal ver krijgbaar zijn. Marketing en inkoop zijn helaas bij de partijen waarmee wij onderhandelen twee afzonderlijke afdelingen met eigen doelstellingen. Marketing is verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het bedrijf en een passend imago. Inkoop dient bij te dragen aan optimale opbrengst per meter schapruim te. Verdere details zullen wij u besparen, maar wij gaan ervan uit dat goed nieuws niet al te lang meer op zich zal laten wach ten. Tot die tijd zijn de bioscoopex ploitanten met een aandeel van zo'n 75% in de verkoop van de Nationale Bioscoopbon, zelf voor het grootste formuliertjes ergens naast de Previews en ander promo tiemateriaal liggen zal het de verkoop van bonnen niet bevorderen. De actie wordt binnen de bios copen gecommuniceerd door middel van een poster en een dia. Zoals u weet is een onderdeel van onze missie om nieuwe ver- DE BUS1NESS-TO- BUSINESS VERKOOP VAN BIOSCOOPBONNEN IS OVER DE EERSTE VIER MAANDEN VIJFTIEN PROCENT HOGER DAN VORIG JAAR. deel verant woordelijk voor het suc ces van de bon en dus voor hun extra recette en hun extra buffetomzet. Wij hopen dat de exploitanten het voorbeeld van Cinema De Kroon in Zwolle volgen en eens even rondkijken in hun bioscoop en ons dan faxen met een ver zoek nieuw promotie materiaal te sturen. De eerste drie bioscopen belonen wij met een grote taart! Samen naar de film Tank voor een GRATIS 2e KAARTJE Nationale Esso Filmmaand van NFC Marketing in samenwerking met Esso (2 voor 1 actie) Cinema Expo in de Amsterdamse RAI Megafestatie, jongerenbeurs in Jaarbeurs Utrecht Film by the Sea, filmfestival in Vlissingen en Middelburg Film Festival Utrecht 50+ Beurs Festival, Jaarbeurs Utrecht 1 9

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 19