z z u. Het bestuur van de Nederlandse Federatie voor de Cinematografie wenst alle lezers en relaties een in persoonlijk en zakelijk opzicht voorspoedig 2000. NIEUWE TREKKERS NATIONALE BIOSCOOPDAGEN 2000 H U O IN HET JAAR 2000 ZAL HOLLAND FILM NIEUWS VERSCHIJNEN OP: 2-voor-1 actie in 2000 De 2-voor-1 actie in het jaar 2000 belooft de grootste actie te worden die de bran che ooit heeft gerealiseerd. Dat komt omdat er wordt samengewerkt met alle banken. tekst: L. Berings De Nationale Bioscoopdagen 2000 staan inmiddels weer in de steigers. De orga nisatoren proberen ook dit keer weer het evenement zo op te zetten dat zowel de doelstelling wordt gerealiseerd als voldaan wordt aan de wensen van de deelnemende bioscopen. Dat heeft geleid tot een aantal nieuwe naast blijvende elementen. Z COMING 2 U SON De jaarlijkse 2 voor 1 actie kan de grootste actie worden die het film- en bioscoopbedrijf ooit heeft gekend. Al was het alleen maar omdat: alle Nederlandse Banken (ja, echt allemaal!) onze partner zullen zijn; de actie in zeker 80.000 win kels in Nederland onder de aandacht van het publiek zal worden gebracht; er in Nederland meer dan 18.000.000 betaalpassen met ingebouwde chip in omloop zijn; elke Nederlander die in de maanden april, mei en juni in totaal drie maal zijn chip gebruikt om te betalen, daar mee het recht verdient op 2- voor-1 in de maand juni 2000; er nog nooit zo'n groot voor deel voor de bioscopen in Nederland te halen is geweest. Wij willen dus graag actief meedoen. De banken willen graag het chippen onder de aandacht van het publiek brengen. Tot op heden is dat nog niet erg gelukt. Wij houden die kaart massaal in onze zak. Daarin gaat veran dering komen. Bovendien willen de banken graag een actie orga niseren waaraan het Midden- en Klein Bedrijf kan meedoen. Om die reden waren de banken erg enthousiast toen zij door NFC Marketing benaderd wer den met de vraag of wij niet een gezamenlijke 2-voor-l actie konden opzetten. Hoe zit de actie in elkaar: Op elke toonbank in Nederland wordt in de maanden april, mei en juni 2000 de consument erop attent gemaakt toch vooral het gemak van chippen eens te proberen. In ruil voor drie chip- betalingen in die drie maanden mag de consument in de maand juni 2-voor-l naar de bioscoop. Aan de kassa van de bioscoop komt een los klein en handzaam apparaatje waarin de chipkaart kan worden gestoken. Op de display verschijnt alleen een "ja" of een "nee". De "ja" wil zeggen dat de betreffende klant voldoet aan de voorwaarden: hij heeft drie keer gechipt. In ruil hiervoor verzorgen de banken voor iedere bioscoopex ploitant die dat wenst gratis alle chipautomaten die de exploitant nodig heeft: aan de kassa en aan de buffetten. De chipautomaten worden eigen dom van de exploitant. En...voor die apparatuur hoe ven wij dus niets te betalen. Alles bij elkaar een geschatte waarde van zeker 700.000,-. Wij gaan het zo organiseren dat elke exploitant de levering van de chipautomaten met zijn eigen bank kan regelen, binnen het kader van dit 2-voor-l con tract. We houden u daarvan op de hoogte. Momenteel zijn wij druk bezig om samen met het projectteam van de banken de promotiecam pagne inhoud te geven. Het is de bedoeling dat straks op elke toonbank in Nederland de con sument op de hoogte wordt gesteld van de actie. Wij gaan er nu van uit dat de actie tevens ondersteund wordt met TV- en radioreclame. Kortom, wij gaan groot de media in: alle aandacht voor de bioscoop, de ultieme plaats om te genieten van de nieuwste films. Wij houden u op de hoogte. 17 februari - deadline 26 januari 13 april - deadline 23 maart 15 juni - deadline 25 mei 17 augustus - deadline 27 juli 19 oktober - deadline 28 september 21 december - deadline 30 november De Nationale Bioscoopdagen blijven gespreid over twee dagen: in 2000 zijn dat dinsdag 18 en woensdag 19 april. Ook de toegangsprijs blijft gehand haafd op 7,50. In feite natuurlijk maar ƒ5,00, want elke bezoeker krijgt opnieuw de Nationale Bioscoopbon van 2,50 cadeau. Belangrijkste reden om deze vorig jaar inge voerde wijzigingen ook in 2000 te handhaven is het doel van de Nationale Bioscoopdagen: het medium bioscoop zo goed mogelijk te presenteren aan bestaande en nieuwe doelgroe pen. En dat kan nu eenmaal niet als de bioscopen zoals in 1998 overvol zijn en veel van de bezoekers eenmalig op de lage prijs afkomen. 1 6 Chequeboekje de verkiezing De nieuwe trekker in 2000 wordt het chequeboekje dat iedere bezoeker tijdens de Nationale Bioscoopdagen ontvangt. Dit boekje bestaat uit een tiental waardebonnen, die allen iets met film en bioscoop te maken heb ben. Met de totale waarde van de cheques krijgt de bezoeker eigen- 1 7

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 1999 | | pagina 15