MAY WE INTRODUCÉ DE NIEUWE MANAGER VAN NFC MARKETING AAN HET WOORD Toen marketing manager Luud Berings enige tijd geleden aankondigde te gaan stoppen met zijn werkzaamheden voor NFC Marketing, werd er driftig gezocht naar een kandidaat die NFC Marketing het begin van de 21e eeuw kan binnenloodsen. Graag stel len wij de nieuwe manager aan u voor. Zijn naam: René Muller. lil II 11 i f" 1 tekst: J. Huijsdens De nieuwe fulltime marketing manager van NFC Marketing, die sinds 1 februari jongstleden op het welbekende NFC bureau aan de Jan Luykenstraat 2 in Amsterdam te vinden is, is geen onbekende in het film- en bios coopbedrijf. Wat heb je gedaan voordat je de nieuwe manager van NFC Marketing werd? Ik ben ooit begonnen bij Harry Klooster die bij het toenmalige Warner Bros./Columbia kan toor vertrok om het eerste publiciteitskantoor voor film te beginnen. Kort daarna ben ik daar bij ingetrokken. Halverwege de jaren tachtig besloot UIP een eigen kantoor te beginnen. Wij deden het totale publiciteitspakket voor UIP. Toen vroeg men mij vervolgens of ik daar in vaste dienst wilde komen. Dat heb ik gedaan. Vanaf de start van UIP heb ik daar gezeten tot ik in 1994 een aanbod kreeg van het toenmali ge Filmnet. Ik heb daar als PR en marketing man een hoop gezien, geleerd en meegemaakt. In '97 ben ik meeverhuisd toen Canal+ Filmnet kocht. Na een uitstapje van zes jaar vind ik het fantastisch om weer terug te gaan naar de filmbranche. Wat is het aantrekkelijke van die filmbranche? Als je met mensen in het alge meen over film praat, dan klinkt er een belevingswereld WÈÈm§ www «ra m

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 8