WOLFF CINEMA GROEP BOUWT AAN DE TOEKO UI w II -I bJ II De naam Wolff is een begrip in de Nederlandse bioscoopwereld, doordat het bedrijf al ruim 60 jaar bestaat. Of liever gezegd: in beweging is. Want dat is de kracht van de organisatie. Voortdurend op de hoogte blijven van de ontwikkelingen, bouwen aan de toekomst en liefst de con currenten een stapje voor blijven. door: L. Kleisen Bij Wolff Cinema Groep vind je geen mensen die tevreden ach terover leunen (tenzij ze in de bioscoop zitten), maar enthou siastelingen die continu op zoek zijn naar manieren om nog beter in te spelen op de behoeften van het publiek. Helaas zijn slechts enkele medewerkers aanwezig op deze warme meidag. Ik geef de afwezigen groot gelijk: dit is een typisch 'technische' dag (ofwel, zorg dat je buiten werk te doen hebt, want binnen is het veel te warm). Kiezen of delen Wolff Cinema Groep exploiteert 40 zalen op elf locaties en ver zorgt de programmering van nog eens tweeëntwintig bioscoopzalen op zeven locaties. Daarnaast steekt men tijd in het organiseren van en participeren in filmfesti vals, met name in Utrecht en Groningen. Je zou zeggen dat je middelste rij vlnr: drs. Rob de Waard-directeur theaters, drs. Marianne L. Wolff - directeur programmering, Leo van Arnhem - onderhoudsdienst, Freek Links - Transport, Petra Hoefsmit - boekhouding, achterste rij vlnr: Huub Donkers - boekhouding, Sjaak v.d. Worp - administratie, Martin Wolff - Horeca, Tjitze Jan Dijkema, programmering, zittend vlnr: Lex Veerkamp - publiciteit pr, Nicole Bakker - secretariaat. Min Jhakrie - technische dienst. het daar als bedrijf druk genoeg mee hebt. Maar WCG is flink aan het uitbreiden met de bouw van multiplexen in Amsterdam en Enschede en een nieuwe bios coop in Huizen. Wat is de drijf veer? Drs. Marianne Wolff, directeur programmering: "Het is momenteel kiezen of delen. Je kunt niet stilstaan. Als je in een kleine plaats een gezellige bio scoop hebt en je kent iedereen, dan heb je een soort niche gecreëerd. Dat kan prima werken. Maar als je, zoals wij, op verschil lende plaatsen zit heb je meer concurrentie. Dan kun je wel een keurige bioscoop hebben met nette stoelen en alles, maar komt er een multiplex in de buurt, dan kun je het vergeten. Onze onder neming heeft van oudsher speci aal veel arthousefilms gedraaid, veel artistieke films. Dat hoort niet direct thuis in een groot multiplex. Al hangt dat een beetje af van de moeilijkheidsgraad en toegankelijkheid. "American Beauty" bijvoorbeeld is zo be- zkend, die kun je overal draaien. Kleinere films zijn echt voor de liefhebbers maar ook daarvoor kijken we in Utrecht naar moge lijke alternatieven. Misschien maken we een klein multiplexje, voor de hele schakering films die niet precies binnen de reguliere bioscoop past." Nederland loopt achter Algemeen directeur dr. J.Ph. Wolff ziet enorme structuurver anderingen op ons afkomen in de bioscoopwereld, onder andere op het gebied van de multiplexen. n ■MM te 0 t% md Uu 1 5 i wmÈk i

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 14