PARTIR, CEST MOURIR EEN BEETJE Tijdens het adviescollege van NFC Marketing van 31 augustus jongstleden werd afscheid genomen van de voormalig voorzitter, Eline Danker (Buena Vista International). Zij heeft de scepter overgegeven aan Wik© Wolfers (Warner Bros.)f die deze met veel enthousiasme heeft aangenomen. door: R. Muller Eline Danker heeft door haar steeds drukkere werkzaamhe den, met een bloedend hart, haar voorzitterschap van het adviescollege moeten neer leggen. Het adviescollege heeft haar voor haar inzet en enthou siasme bedankt en betreurt het dat zij deze beslissing heeft genomen. Zij zal node gemist worden. Om dit "treurige" feit een enigszins feestelijk tintje te geven, was er in ieder geval gezorgd voor een heerlijke taart. Dit was niet zomaar een taart, maar ééntje waarop Eline Danker zichzelf pontificaal terugzag. De verrassing was ge slaagd en de taart heeft een ieder zich wel laten smaken. Zelfs na het nutti gen van de zoete versnapering kon Eline de verleiding niet weerstaan om op constructieve wijze de vergader ing van haar opbouwende com mentaar te voorzien. Een ver gadering die in het teken stond van het nieuwe marke tingplan. Want bij een nieuwe voorzitter hoort per slot van rekening ook een nieuwe aanpak. Welig tier den de com mentaren over tafel waarin zo af en toe de doel stellingen even vergeten werden, alsof men in het hol van de leeuw ver toefde. Gelukkig was daar dan de voorzitter die een terechte interruptie niet uit de weg ging en een ieder wees op het nobel streven. Want soms is het opmerke lijk te con stateren dat het lijkt alsof men, gestaafd c 1 met harde cijfers en een vleugje durf, nieuwe activiteiten met argusogen wil bekijken. Een kwestie van een overdosis voorzichtigheid of naïviteit? Met respect en overtuigende argumenten wordt er vervolgens weer gewerkt om het ultieme doel van een consensus te bereiken. Binnenkort zullen dan ook de vooruitstrevende plannen, die de weg plaveien om de inspan ningen te verrichten die moeten leiden naar een vergroting van het bioscoopbezoek, worden gepresenteerd. En een ieder die zich genoodzaakt voelt om zijn of haar steentje bij te dragen ter verfraaiing van de aangereikte middelen om dit doel te bereiken zal een gewillig oor vinden. Wij zijn dus alleszins van plan de 'taart' te vergroten waardoor uw stuk ook groter wordt en daardoor nog lekkerder smaakt! -.'.■.w' f 1 ,-: mm v.l.n.r. Rachel van Bommel (RCV), Hans Tijssen (NFC), Eline Danker Muller (NFC Marketing), en Elselien Veneman (Columbia Tristar) (BVI) René 1 1 oS o» l/l

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 11