koop nu deze en krijg Q deze* atio Het leukste cadeau in het donker. flOSCOOP moment als partner. In de vol gende editie van HFN kunnen wij u vertellen hoe succesvol de eerste inspanningen van bol.com en onze stichting zijn geweest. Shell Het zal u niet verbazen dat Shell de grootste benzineverkoper van Nederland is. Het aantal Shell- stations is meer dan 650 en de verkoop via de shops wordt voor Shell steeds belangrijker. Vanaf 15 oktober loopt er een test bij zo'n 350 (grote) Shell-stations. Voor de kassa zal een toonbank display staan met filmblikken. Shell-klanten krijgen bij aan schaf van een bon van fl. 15,- in blik een voorpremièrekaartje voor "Shaft". Deze actie wordt verder ondersteund door een poster en een campagne op Sky Radio. Om de actie te onder steunen hebben wij ook voor de deelnemende stations vrijkaar- tjes voor de voorpremière beschikbaar. Wanneer deze actie succesvol is zal de bioscoopbon permanent in het assortiment van de Shell shops worden opgenomen. Een paar keer per jaar zullen wij dan dergelijke acties organiseren. Fl. 40,- bon Inmiddels hebben wij zo'n 10.000 bonnen van fl. 40, ver kocht. Daarmee loopt de ver koop ongeveer op schema. Uiteraard zal tijdens de komen de twee maanden blijken of er inderdaad een markt is voor de bon van fl. 40,-. Binnenkort zal opnieuw de promotieposter naar de bioscopen worden gestuurd. Ook in de b-to-b markt brengen wij de bon onder de aandacht. Special Editions Na het enorme succes van de "M:\-2" special edition zijn onze verwachtingen zeer hoog gespannen voor de komende serie. Medio november zullen wij specials uitbrengen van "Charlie's Angels", "Kabouter Plop in de wolken" en "The Grinch". De oplage is vastge steld op 25.000 bonnen per spe cial. Ook deze keer zullen ze exclusief bij de bioscopen te koop zijn. Uiteraard zullen er weer posters gedrukt worden zodat de bioscopen hun klanten kunnen attenderen op deze bonnen, die extra leuk in de schoen en onder de kerstboom staan. De respectievelijke film verhuurders zullen in hun com municatie rond de film ook weer op vele plekken "geef 'm cadeau met de special edition Nationale Bioscoopbon" meene men. Kortom alle ingrediënten W HJ ***Ml Nu bij aanschaf van een Nationale Bioscoopbon van ƒ40,- een echt filmblik cadeau! o o o o o n h 1 4 Het leukste (Sinterklaas)cadeau in het d< zijn aanwezig om dit succesver haal te continueren. Cadeau-envelop Op verzoek van vele exploitan ten gaan wij een speciale cadeau-envelop introduceren. Vanaf begin november zal deze envelop beschikbaar zijn. De envelop is de opvolger van de "hoezo donkere dagen" envelop van enkele jaren geleden. Deze is echter ook na de feestdagen nog te gebruiken. De envelop zal standaard worden meege zonden met de bonnen in november en december. Het gaat om een gelimiteerde oplage van 100.000 stuks. Onder ande re om de druk op de kassa niet groter te maken is besloten om deze envelop, net als de stan daard envelop gratis bij de bon te doen. Van eerdere plannen voor een meer dedicated- cadeau-envelop, zal voorlopig worden afgezien. 35 mm Commercials Wij hebben onlangs nieuwe kopieën met digitaal geluid laten maken van "The Locker I" en deze commercial zal tot en met half november blijven draaien. Overigens is het aardig om te vermelden dat Bart Timmer, die de regie van deze commercial in handen had, inmiddels een veel gevraagd regisseur is. Hij heeft onder andere de vrienden-commercial van Amstel "Zee" geregisseerd, die in juni door de televisiekij kers werd uitgeroepen tot de leukste commercial. Medio november zullen wij de Sint Kerst commercial van vorig jaar wederom (deze heeft tenslotte A A A A A I i

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 14