Etaleur aan de slag met bioscoopbon pas zes weken gedraaid) inzet ten. Begin 2001 zal dan onze eerste full-motion animation commercial gaan draaien. Door een unieke samenwerking met Condor wordt er daar momen teel hard gewerkt aan een state- of-the-art commercial. Ook de samenwerking met de Filmacademie zal in 2001 een vervolg krijgen. Promotiemateriaal Na "Hoezo donkere dagen" en "Het is weer cadeautjestijd" hebben wij dit jaar een speciale Sinterklaas en een speciale Kerst poster. Samen met de posters van de bon van fl. 40,- en de special editions genoeg om de bioscopen weer goed aan te kle den. Etaleur Inmiddels is een aantal biosco pen bezocht door onze etaleur. Slechts enkele onafhankelijke exploitanten hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid om tegen een zeer geringe eigen bijdrage onze etaleur langs te laten komen om hen te helpen bij het communiceren van de Nationale Bioscoopbon in en rond hun bioscoop. De reacties van de exploitanten die gebruik gemaakt hebben van ons aan bod waren zeer enthousiast. Verderop leest u de ervaring van één van hen en kunt u tevens een indruk krijgen van het resultaat. Medio november zal onze etaleur weer een rondje door Nederland maken om de deelnemende bio scopen perfect klaar te maken voor Sinterklaas en Kerst. Joint Promotions en b-to-b Op het gebied van joint promotions hebben wij een zeer succesvolle actie ach ter de rug. Kotex is inmiddels met grote voorsprong onze grootste klant aller tijden geworden. Kotex is met haar actie eerdere grote afne mers als Henkei en KPN Telecom gepasseerd. De Kotex- actie zorgt zodoende ook voor de bioscopen en filmverhuur ders dit jaar voor een paar ton extra recette, plus natuurlijk extra buffetomzet. Bovendien zorgt een dergelijke actie voor veel extra exposure voor de bon en de extra verkopen die daar uit voortkomen, moet daar nog bij worden opgeteld. Om de b- to-b verkopen in het laatste kwartaal te stimuleren zullen wij een bescheiden advertentie campagne voeren. Daarnaast zullen wij ook een mailing ver sturen naar onze bestaande relaties. Tot slot Wij hebben er alles aangedaan om het beste marketinginstru ment van de branche nog suc cesvoller te maken. Hoe succes vol, wordt uiteindelijk bepaald door in de eerste plaats de bios copen, gevolgd door de VVV's, Shell en bol.com. Met de Nationale Bioscoopbon wenst u uw klanten niet alleen een Merry Christmas, maar ook een Happy End! Op donderdag 27 juli 2000 meldde Lisette Spoor, etaleur bij Unlimited Creative Productions (UCP)f zich volgens afspraak bij het Alhambra Theater in Enschede en werd daar met open armen en espresso ontvangen door Mary-Elsbeth en Paul Nieuwendijk. Donderdag kwam goed uit: op die dag wordt al het nieu we reclamemateriaal ver werkt op de vele borden en vitrines in en rond het theater. Ook de vaste infor matie van de Nationale Bioscoopbon was volop ver tegenwoordigd. Lisette ging aan de slag. Zonder dat het overheersend werd of dat aan de andere reclame-uitingen geweld werd aangedaan wist ze op diverse plaatsen de Nationale Bioscoopbon zó aan te prijzen dat de bezoe kers er niet meer omheen zouden kunnen. Hierbij maakte ze zodanig gebruik van het materiaal dat er een driedimensionale indruk ontstond. Toen zij klaar was gaf Lisette ook nog een aan tal aanbevelingen voor het aanbrengen van de filmre- clame en werd de afspraak gemaakt om in een later sta dium nogmaals gebruik te maken van de diensten van UCP. De Directie heeft gemerkt dat wanneer men gebruik maakt van een pro fessionele etaleur het aange leverde materiaal nog een extra dimensie kan krijgen. Een welkome stimulans die iedere collega aanbevolen kan worden. P. Nieuwendijk Alhambra Theater in Enschede 1 5

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 15