SCHOOLVAKANTIES 2000 - 2001 cursus aan de Media-aca- demie in Hilversum kon winnen. Waar is dat idee vandaan gekomen? "Als bedrijf kun je uiteraard een project een zak geld geven en je er verder niet mee bemoeien. Maar je kunt een project van bijvoorbeeld de schoolvoorstellingen nog spe cialer maken wanneer je leer lingen de kans biedt zelf een filmpje te maken zoals is gebeurd. Het voegt een stuk emotie en ervaring toe aan het normale programma. Wanneer je gaat zoeken naar manieren waarop je de associatie kunt versterken, dan zijn dat leuke dingen. Denk aan interactie en actieve participatie. We vinden dat erg belangrijk." Coca-Cola heeft tal van maatschappelijke contac ten. Zouden jullie die kun nen inzetten om ook andere partijen betrokken te doen raken bij filmeducatie, bij voorbeeld als het gaat om het vervoer van en naar bioscopen en filmtheaters? "Coca-Cola zou wellicht een intermediair kunnen worden. We kunnen met het sales cen ter in het noorden bijvoorbeeld kijken hoe het project daar een duwtje in de rug gegeven kan worden. Dan leg je bij het sales center de uitdaging neer om het programma te bevorderen." Ondersteunt Coca-Cola in Nederland nog andere acti viteiten? "Ja, zowel op nationaal als op lokaal niveau. Wat je ziet is dat we als motto hanteren 'think local, act local'. Met dat in gedachten spelen onze sales centers hierbij een grote rol. Ieder van de vijf sales centers heeft zo zijn eigen initiatieven. Vorig jaar hebben we een ver huizing gehad van een sales center naar Duiven. Dat sales center heeft toen een sponsor loop georganiseerd, waarvan de opbrengst naar een jeugdcen trum is gegaan. Weer een ander voorbeeld is de Arnhemse buitenschool voor mensen met een handicap. Het bedrijf vervult een soort inter mediaire functie. In dat geval hebben wij gezocht naar spon sors bij andere bedrijven om projecten te kunnen realiseren. De sales centers weten het beste wat er in hun lokale omgeving gebeurt." Convenant 'Sponsoring, waar praten we over?' Sinds 1998 bestaat er een convenant waarin afspraken zijn vastgelegd ten aanzien van de sponsoring op scho len. Het Ministerie van OCenW, Landelijke onder wijsorganisaties en andere organisaties hebben hierin aangegeven wat er onder sponsoring valt en hoe scho len en bedrijven met een ver antwoord sponsorbeleid moe ten en kunnen omgaan. Het uitgangspunt van het conve nant is zelfregulering door alle betrokken partijen. Gratis exemplaren van de brochure waarin alle feiten van het convenant worden opgesomd is te verkrijgen bij het Sdu- servicecentrum in Den Haag. Het centrum is telefonisch te bereiken via 070-3789830. VAKANTIE Herfst Kerst Voorjaar Mei REGIO ZUID 14 oktober t/m 22 oktober 2000 23 december 2000 t/'m 7 januari 2001 24 februari t/m 4 maart 2001 28 april t/m 6 mei 2001 Zomer 30 juni t/m (primair onderwijs) 12 augustus 2001 Zomer 30 juni t/m (voortgezet onderwijs) 19 augustus 2002 Bron: MKB kaderinfo, sept. 2000 REGIO MIDDEN 21 oktober t/m 29 oktober 23 december 2000 t/m 7 januari 2001 24 februari t/m 4 maart 2001 28 april t/m 6 mei 2001 21 juli t/m 2 september 2001 14 juli t/m 2 september 2001 REGIO NOORD 21 oktober t/m 29 oktober 23 december 2000 t/m 7 januari 2001 3 maart t/m 11 maart 2001 28 april t/m 6 mei 2001 7 juli t/m 19 augustus 2001 7 juli t/m 26 augustus 2001 3 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 30