u I u Op Sr Sinds bekend werd dat M. Night Shymalan, regisseur van "The Sixth Sense", een nieuwe film met Bruce Willis ging maken, werd er al naar uitgekeken. De film is inmiddels met succes in Amerika uitgegaan en wij moeten het nog even doen met de website. "Unbreakable" wordt 11 januari uitgebracht door Buena Vista International. www.studio.go.com/movies/unbreakable/intro. html Het vervolg op "The Silence of the Lambs" met Anthony Hopkins als de welbekende en gevreesde Hannibal Lecter heeft een website die regelmatig in de gaten moet worden gehouden. "Hannibal" wordt 22 februari in de Nederlandse bioscopen uitgebracht door UIP. www.mgm.com/hannibal/ Het blijft nog even de vraag hoe "Titus" het in de Nederlandse bioscopen gaat doen, maar aan de zeer verzorgde website zal het niet liggen. "Titus" zal in januari door Paradiso in de bioscopen worden uitge bracht. www.foxsearchlight.com/titus/index_splash.ht ml Mocht u zelf een website hebben ontdekt die de moeite van het bezoeken waard is, laat het ons dan weten: Holland Film Nieuws Van Eeghenstraat 38, 1071 GH AMSTERDAM e-mail: hfn@worldonline.nl 1— af^gH ó- I HÉ J |p f ft '■*^:*- 1 "Hoe exploitanten hun econo misch beleid voeren, is hun zaak. Maar dat beleid is desas treus voor de filmcultuur in Nederland. Zij houden hun zalen gesloten voor niet- Amerikaanse films, die dan ook geen publiek trekken, omdat zij voor dat publiek gewoon niet bestaan." "Van filmliefde is bij de Nederlandse exploitanten ('uit baters', heten die zo mooi in België) geen sprake." Peter van Bueren in De Volkskrant van 2 november 2000 over bioscoopprogrammatie in het algemeen en die rondom Iedereen Beroemd" in het bijzonder. "Ik durf te zeggen dat de film nauwelijks bezoekers zal trek ken. Dat past niet bij een bedrijf dat geld wil verdienen aan films. We zijn geen charitatieve instelling." ]ac. Goderie in De Filmkrant van november 2000 in reactie op de verwijten van Volkskrant journa list Peter van Bueren over het niet programmeren van ledereen Beroemd" in de Pathé bioscopen. "Weet je waarom ik denk dat er geen bezoekers komen? Omdat de distributeur nauwelijks geld in de publiciteit voor de film heeft gestoken. Als zij er al niet in geloven, wat moeten wij dan?" Vervolg van de reactie van Jac. Goderie in dezelfde Filmkrant. 3 1 Back Location: Re load Home Search Netscape Print Security http ÏIU Vhat s Related VebMail Contact <§tF'eople Vel low Pages «jjfc Download Find Sites jEgjsagm_jaf P___pt i i j__^...J

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 30