WEER EEN RECORDJAAR o Speciale bon... C i Het zal u niet zijn ontgaan dat wij in december op communicatie gebied nog een eindsprintje hebben getrokken. Ook brengen wij u op de hoogte van de stand van zaken rond de nieuwe verkooppun ten. tfl Door Frank Smit Óók dit jaar is onze doelstelling om meer bioscoopbezoek te genereren door het uitgeven van bonnen gerealiseerd. Hoe suc cesvol precies kunt u in het vol gende nummer lezen. Med ia-offensief In samenwerking met media partners en een aantal filmver huurders hebben wij de laatste twee maanden ons grootste media-offensief tot op heden ingezet. Door middel van zoge naamde twin-spots hebben wij ons kunnen linken aan "Plop in de wolken", "Charlie's Angels", "Gossip" en "Meet the Parents". U zult het ongetwijfeld hebben gezien, maar voor diege nen die de afgelopen weken dag en nacht in de bioscoop hebben doorgebracht, toch even een uit leg. Na de spot van de filmver huurder kwam een andere com mercial en vervolgens werd onze spot uitgezonden. Onze vijf seconden spot bestond uit een billboard met daarop ons logo en art van de betreffende film (in de vorm van een special edi- tion waar mogelijk) en een voice-over met de tekst: "Ook <filmtitel> geef je cadeau met de Nationale Bioscoopbon." De muziek en de voice-over waren identiek aan die van de com mercial van de filmverhuurder. Op alle tv-zenders hebben onze spots gelopen in december. Bij "Charlie's Angels" hebben wij ook aangehaakt aan de radio spots. Zowel wij als de betreffende filmverhuurders zijn zeer tevreden over deze vorm van samenwerking. Veel exposure Medio november hebben wij veel exposure gekregen rond de "James Bond" prijsvraag van Sky Radio, Spits en News.nl. In december hebben wij in samen werking met Sky Radio en Boomerang een grote actie gedaan. Luisteraars van Sky wer den opgeroepen om de Sky Radio-kerstkaart uit het rekje te halen, waarop ze konden zien hoe ze het leukste cadeau in het donker konden winnen. Ook hebben wij voor Sinterklaas en de week voor kerst veel exposure gehad via het belspel op Radio 538. De laatste grote actie die wij nog even willen melden was Het spedaalste cadeau in het donker.. Het spedaalste cadeau in het donker een samenwerking met de muziekzender The Box. Het filmprogramma BoXHollywood hebben wij in december gespon sord. Samen met een aantal andere acties was dit goed voor enkele tonnen aan mediawaar de. Met dank aan onze media partners dus. bol.com Shell De verkoop bij bol.com komt na een trage start langzaam op gang. De snelle groei van de bol.com-organisatie en de daar bij behorende vertragingen zijn de belangrijkste oorzaken van de aanloopproblemen. Begin december is de site vernieuwd en aangezien er via www.bios.nl en een aantal andere sites zal worden gelinkt naar bol.com, verwachten wij dat de verkoop de komende maanden snel zal toenemen. De resultaten van de test bij een groot aantal Shell stations, ble ven net beneden de doelstelling van Shell. In totaal zijn er in de actieperiode zo'n 2.000 bonnen en blikken verkocht. Voor Shell te weinig om nu reeds over te gaan tot het opnemen van de bon in het assortiment, maar wel genoeg om een nieuwe poging te wagen: wij hebben de mogelijkheid om volgend jaar gedurende een half jaar bonnen (zonder blikken) via de Shell- stations te gaan verkopen. Op basis van die resultaten zal Shell besluiten de bon in het assorti ment op te nemen of niet. Tot slot Wij willen de bioscoopexploi tanten, de filmverhuurders, de VW's, bol.com, onze media partners, onze business-to-busi- ness-relaties en natuurlijk onze joint promotion-partners bedanken voor hun aandeel in het succes van de Nationale Bioscoopbon in 2000. w i f41 M Wmm. 3 3 ILJlw W

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 32