IN DE BIOSCOOP VANAF 11 JANUARI %*~yf., aan een film hebt gewerkt. Met hun nieuwste project gooien ze het over een andere boeg. "Zus Zo" wordt een echte publieksfilm, een komedie over drie zusters, die het huwelijk van hun broer proberen te dwarsbomen om te voorkomen dat het familiehotel in handen komt van de jonge hippe schoonzus. "Schaamteloos entertainment" noemt marketing manager Luc Vervoort de film. Vervoort is speciaal door De Luwte aange trokken om de film in de markt te zetten. "Het laatste wat ik ga roepen is dat dit een Nederlandse film is. Het is gewoon een mainstream film." Vervoort heeft zijn doelgroep helder voor ogen. "De film gaat over drie zusters in de leeftijd tussen de 30 en 40 jaar. Dat is in eerste instantie ook ons publiek. Dat is een grote groep, bijna 1,5 miljoen vrouwen." De film wordt volgend jaar na de zomer uitgebracht. Vervoort is al bezig plannen te ontwikke len hoe men deze vrouwen gaat benaderen. Een van de hulp middelen daarbij zou kunnen zijn een screening voor een recruited audience, een speciaal geselecteerd gezelschap. "We willen weten hoe ons publiek reageert. Dan kun je je hooks, de kapstokken voor je campagne, bepalen." Het is nog niet bekend wie de film gaat distribueren. Er zijn gesprekken gaande. De Luwte wil het liefst met een grote dis tributeur in zee, een bedrijf dat haar ambities deelt. 'Zus Zo" 3 5

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 34