verhuurders bookers bedrijfsleid(st)ers^s Jnëpecteürs sidrniniétrstiet conttoli ouvreuses x r©i©ronistcs medewerk(st)ets x kortom iedereen..;.. in het meu\ve - P' OQUCGfltGH iosconen "V^MBW^^iFÊf' den zich boven, toegang daartoe vanuit een lange brede gang. Beneden vind je na binnenkomst de kassa, een buffet en een zee van ruimte met nu nog veel stoeltjes en tafels. Laméris: "We zijn bezig met de plannen voor de invulling van het entertainment gedeelte van de bioscoop. We zijn op zoek naar produ centen die hun - nieuwe - producten hier willen tentoonstellen, laten uitpro beren. Het gaat dan bijvoorbeeld om nieuwe computerspelletjes en nieuwe Microsoft producten. Dat is dan ons voorprogramma van de film. Mensen hebben twintig kilometer gereden om hier te komen, die kan je dan na een film en een colaatje ook niet weer buiten zetten", zegt Gerben Kuipers. Reclames worden in de bioscoopzaal ook niet ver toond, er zullen beeldschermen komen te hangen in de Vertrekhal' (zo noemt Kuipers de lobby), waar Coca-Cola, Ola en anderen hun boodschap kunnen laten zien. Veranderingen in het filmgebruik komen snel en zijn velerlei. Jongeren lezen niet meer het huis-aan-huisblad om te zien wat er draait. Ze kijken op de website en liefst ontvangen ze het nieuwe program ma via de e-mail of sms. Volgens Kuipers zijn lobbystills ook niet meer nodig. Kids informeren zich via websites en dipjes op TMF, die gaan geen plaatjes meer kij ken in de vitrine. Daar wil men bij CineMec op inspringen. Dus geen pos ters, maar grote displays met projecties. En aanvangstijden van de film hoef je hier niet van de filmladder af te lezen, maar zie je op het 'vertrektijdenbord', passend in Kuipers' filosofie van de bios coop als luchthaven. Belgische partner In eerste instantie dacht Kuipers wel alleen een multiplex te kunnen bouwen en exploiteren. Maar na een drie jaar durend gevecht om een bouwvergun ning, alle navolgende problemen en met de snel naderende digitale technologie in het vooruitzicht, bleek het toch een te grote klus om in z'n eentje te volbren gen. Dus is sinds januari van dit jaar Kinepolis, het expansieve Belgische bios coopketen, partner geworden in CineMec. Ze brengen onder anderen hun ervaring met digitale projectie in. Wellicht dat er in de toekomst meer samengewerkt gaat worden met andere vestigingen in Nederland en België. Maar eerst moet de bouw en de verdere invulling van het infotainmentcentrum CineMec voltooid worden. Als dat maar snel lukt, want voor je het weet, loop je alweer achter met je mooie nieuwe com plex. In juni 2001 zal het afzijn en groeit er groen gras op het dak. - tmm - *■-*■ 42 wv wensen alle

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2000 | | pagina 40