cher krijgt men in de winkel en levert men bij de bioscoopkassa in. Daarnaast wordt er dit keer scherp gelet op het te commu niceren aanbod in de bioscoop. Ook zal de bioscoop in de gele genheid worden gesteld om direct met de dichtstbijzijnde winkelier te communiceren. Het is vaag, maar ik heb u gewaarschuwd! De communicatie naar de con sument, middels print, televisie enzovoorts zal in mei zijn weer ga niet kennen. Tenslotte zal NFC Onderzoek, dat een belangrijk deel uitmaakt van de actie, niet alleen als 'platte' evaluatie dienen, maar ook als ondersteuning van de te bepa len strategie. Persconferentie Naast alle tijdrovende bespre kingen die bij dit 'tot de ver beelding sprekende vak' beho ren, wordt er ook het nodige gedaan om onze aanwezigheid 'naar buiten' zichtbaar te maken. Wij verlenen per slot van rekening ook een service aan hen die willen weten hoe goed het in de branche gaat. Daarom hebben wij afgelopen vrijdag 2 februari tijdens het International Filmfestival Rotterdam, een presentatie gehouden voor de vaderlandse pers. Hierin hebben wij niet alleen melding gemaakt van de fantastische groei die wij heb ben doorgemaakt, maar gaven wij ook een overzicht van de films, de nieuwe bioscopen en de 'geluiden' van het publiek. Wij hebben de resultaten gepresenteerd van het continu NIPO onderzoek die opmerke lijke verschuivingen van het bioscoopgaande publiek laten zien. Overigens zitten wij bij het schrijven van dit artikel nog in de voorbereidende fase van de persconferentie. Bioscoop.nl In het huidige tijdperk van 'snelle communicatie' en 'over vloed aan informatie', moet ook de NFC trachten de weg te vinden in het labyrint van het digitale aanbod. Daarom komt het veel besproken en mis schien wel meest heikele dis cussieproject, eindelijk tot stand: bioscoop.nl. Geclaimd, toen de marketeers van de branche een half jaar geleden het project opperden, zal het binnen afzienbare tijd het dag licht via het noodzakelijke beeldscherm zien. Alle infor matie en service voor leden, pers en geïnteresseerden zal functioneel worden opgetuigd en als een betrouwbare bron van informatie, en wellicht inspiratie, het bioscoopbezoek ten goede komen. CJP Alsof het nog niet voldoende is om te staan voor alle film- en bioscoopstimulerende activitei ten, wordt er ook nog druk gesproken om het Cultureel Jongeren Paspoort (CJP) lande lijk in te voeren. Hierbij is de enorme hoeveelheid uitingen die ons wordt aangereikt en de op onderzoek gestaafde motiva tie, een geweldige stimulans om dit medium te omarmen. Wederom een heldere en doel treffende strategie: landelijk Fl. 2,50 korting voor CJP-pashou- ders op basis van MaDiWoDo toegang. Net zoals de organisa tie die verantwoordelijk is voor de Air Miles. Hiermee zijn wij in gesprek om deze potentiële partner voor de NFC, naadloos aan te laten sluiten bij onze doelstellingen. Er is veel te doen. Mooi werk te verrichten en u nog veel te ver tellen. Dat gaan wij dus bin nenkort doen!! 1 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2001 | | pagina 13