2 VOOR 1 ACTIE KENT SUCCESVOLLE START FILMBON z h ld E U II Z De stand van zaken op het collectieve marketing front. Oftewel: wat heeft NFC Marketing te melden ten aanzien van de 2 voor 1 actie, het CJP en Air Miles. Door René Muller In ruil voor deze bon ontvangt u van 28 mei t/m 30 juni 2001 twéé bioscoopkaartjes voor de prijs van één. Zie ook de voorwaarden achterop. Een bioscoopkaartje cadeau Op maandag 21 mei jongstle den begon de communicatie voor de Nationale 2 voor 1 actie. Gedreven door een onbe dwingbare nieuwsgierigheid gin gen Wilco Wolfers, Manon de Kier en René Muller op deze maandag boodschappen doen bij Albert Heijn. Met op het netvlies de tekst: "Bij 50,= boodschappen uw tweede bioscoopkaartje cadeau" werden verschillende AH filialen in Amsterdam bekeken. Wat eigenlijk enigszins te verwachten was bleek ook te kloppen: de filiaalhouders waren nog bezig om het reclamemateriaal te plaatsen. Na enkele dagen kon den we een beter inzicht krijgen. Enkele verhuurders en exploi tanten die er zelf op uit waren gegaan kwamen met gedetail leerde informatie terug. Hieruit bleek dat, ondanks de sturing van het Albert Heijn hoofdkan toor in Zaandam, er enthousias te en minder enthousiaste fili aalhouders zijn. Maar goed, waar hebben we dat meer gehoord? Om de advertenties in de kran ten, Allerhande, ander druk werk, Internetsites, maar vooral de televisiecommercials kon men niet heen. De AH filmbon kon bij 50,= boodschappen aan de kassa worden uitgereikt. De nieuwsgierigheid moest ook tot maandag 28 mei jongstleden worden opgehouden, want dat was de datum waarop men de filmbon kon inleveren. Na enkele telefoontjes met diverse bioscopen en filmtheaters kon den we constateren dat de start een succes was. In tegenstelling tot voorgaande 2 voor 1 acties bleek er geen sprake te zijn van trage start. Dus op het moment van dit schrijven is uw NFC Marketing team enthousiast. Het spreekt daarom ook voor zich dat wij in de volgende uit gave van HFN uitgebreid terug zullen komen op de resultaten van de actie. De gedetailleerde informatie die wij u dan kun nen geven wordt mogelijk gemaakt door NFC Onderzoek dat van meet af aan betrokken was bij de actie. CJP De culturele stimulans die de Stichting CJP de jongeren van twaalf tot zesentwintig jaar tracht mee te geven, wordt voor het eerst ook door onze branche nationaal ondersteund. Door een eenvoudige, maar duidelijke communicatie: met je CJP-pas op MaDiWoDo 2,50 korting, en uiteraard niet geldig in combi natie met andere kor tingsacties. Daarnaast biedt de samenwer king een groot aantal mogelijkheden voor filmverhuurder en exploitant. Kortom een prima partner waar we als branche trots op kunnen zijn. Air Miles Het leek bijna een utopie, maar de mogelijkheid om met Air Miles een bios coopkaartje te bestel len is bijna in zicht. We zeggen dit met enige voorzichtigheid omdat er op dit moment nog druk wordt overlegd over de techniek. Dit specialistische traject onttrekt zich gedeeltelijk aan ons gezicht, maar wij heb ben er alle vertrouwen in. Het zal daarom groot nieuws zijn als het gerealiseerd wordt. Hierbij geldt ook weer dat we niet alleen het volume van het bios coopbezoek kunnen vergroten maar ook de marketing- en onderzoekmogelijkheden kun nen gebruiken van Air Miles. Hierbij zullen we ook weer nauw met onze zeer gewaardeer de collega's van NFC Onderzoek samen gaan werken. Wij hou den u uiteraard nauwkeurig op de hoogte. René Muller is marketing manager van NFC Marketing

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2001 | | pagina 14