z m o m u j z 6 SUCCES NATIONALE BIOSCOOPBON ZORGT VOOR LUXE PROBLEMEN O (0 O Z 2001: VAN SERVET NAAR TAFELLAKEN, VAN GULDEN NAAR EURO Toen in 1994 het businessplan 'the opening credits' door het bestuur van de Stichting Nationale Bioscoopbon werd geaccor deerd, was bekend dat er een moment zou komen rond de 15 mil joen omzet, waar de organisatie van servet naar tafellaken zou groeien. Inmiddels zijn wij daar aangeland en om de doelstelling van 25 miljoen te halen moeten er verschillende dingen gebeuren. Door Frank Smit Het aantal verkooppunten moet worden uitgebreid en er moet meer in marketing geïnvesteerd worden. Tot zover niets nieuws. Ook de organisatie moet echter klaar worden gemaakt voor de verdere groei. In de afgelopen jaren waren met name december qua uitgifte en januari en februari qua inname zeer drukke maanden. Zo druk dat bestellingen wel eens later werden verzonden dan dat de exploitanten van ons gewend lingen) en daarmee het toene mend aantal bonnen dat bij ons binnenkomt, hebben wij beslo ten om de verzending van de bonnen uit te besteden. Inmiddels zijn wij met een gerenommeerd bedrijf in een vergevorderd stadium. Wij hopen nog dit jaar de verzen ding daar onder te brengen. De exploitanten zullen hier niet veel van merken. De bestellin gen kunnen nog steeds op de normale wijze aan ons worden doorgegeven. Maar in plaats dat wij de bonnen verzamelen, ver- Bioscoopbon kunnen zich dan volledig concentreren op de inname en de administratie. Zo blijft ons hoge serviceniveau gehandhaafd: snelle levering van bonnen en snelle betaling van ingeleverde bonnen. Op het gebied van promotie van de bon zal de komende jaren meer gebeuren. Naast de activi teiten die u al van ons gewend bent, zullen er, met name in samenwerking met de filmver huurders, grote mediacampag- Deze speciale Nationale BioscoopBon is voor alle films te gebruiken zijn en dat betalingen vaak lan ger op zich lieten wachten. Met de komst van nog meer ver kooppunten in het vooruitzicht (toename in logistieke hande- pakken en samen met een fac tuur versturen, zal een bedrijf dat hier in is gespecialiseerd dit doen. De medewerkers van de Stichting Nationale nes uitgevoerd worden. Het uit brengen van special editions van "Lara Croft: Tomb Raider", "Jurassic Park III" en "Planet of the Apes" gaat gepaard met Verzending uitbesteden Meer special editions Voor informatie en reservering! i i

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2001 | | pagina 11