De nationale 2 voor 1 actie komt er weer aan NFC Marketing ER WAS EENS... Zo succesvol als wij vorig jaar met z'n allen zijn geweest, zo wordt het dit jaar weer een uitdaging om het nog beter te doen. Succesvol blij ven is moeilijker dan het te worden! Door René Muller De partners voor de landelijke 2 voor 1 actie zijn wederom Albert Heijn en Procter Gamble. De communicatie zal beginnen op maandag 27 mei 2002. Tegelijkertijd zullen ook de vouchers wor den verstrekt aan de kassa bij Albert Heijn, bij 25,- aan boodschappen. In de communicatie komen uiteraard de producten van Procter Gamble weer naar voren. Nieuw in deze actie wordt het aandeel van Coca-Cola. In een speciale aanbieding zal Coca-Cola de actie onder steunen. De gegevens hieromtrent en een totaal overzicht van de actie wordt u binnenkort toegezonden. In week 22 en 23 zullen de winkels van Albert Heijn weer in het teken staan van film in de bioscoop. Wij zullen er op toe zien dat de uitingen helderder en frisser van kleur zijn dan vorig jaar het geval was. Ook wordt er speciale aandacht geschonken aan de positionering in de winkels van het materiaal. Het Preview boekje zal ook dit jaar weer verschijnen. Ook hiervoor geldt dat wij zullen bena drukken dat het boekje beter wordt aan geboden. René Muller is marketing manager van NFC Marketing een goed initiatief dat realiteit werd en waarvan de vruchten werden geplukt. Helaas zaten er ook verkeerde vruchten tussen en dat, lieve mensen, werd het trieste einde van het sprookje. Door René Muller, marketing manager van NFC Marketing Hoe vaak heb na donderdag 20 decem ber 2001 - de dag waarop het doek viel voor NFC Marketing - niet op het NFC bureau gezeten en waren mijn gedach ten vol wrok en frustratie? Ik zou een gevoelloos mens zijn wanneer ik deze regels niet aan u zou toevertrouwen. Van u hoefden wij waarschijnlijk niet weg. Het enthousiasme en de wil om er met z'n allen iets van te maken werd door velen gesteund. Helaas voert het enthou siasme niet altijd de boventoon. Vol overgave startte het nieuwe team begin 2000 met het opzetten van collec tieve marketing. Ik ervaarde het als een jongetje dat zijn droom in de filmwereld werkelijkheid zag worden. Wat is er mooier om te strijden om die bioscoop- en filmtheaterbezoeker? Van de daken te mogen schreeuwen dat film enkel in bioscoop en filmtheater tot z'n recht komt? Partners aantrekken die enkel dezelfde passie willen delen omdat ze de unieke emotionele kracht herkennen? Na een kritische blik op de historische activiteiten zijn we met een onuitputte lijke dosis energie aan nieuwe en bestaande activiteiten begonnen. Alhoewel wij qua organisatorische omvang klein waren, hebben wij grootse daden bereikt. Zo hebben wij een start gemaakt met een persconferentie over de bioscoopbranche, werd de landelijke acceptatie van het Cultureel Jongeren Paspoort een feit, ging een lang gekoesterde wens in vervulling om ook met Air Miles naar de bioscoop te kun nen gaan én werd er structuur aange bracht in de populaire 2 voor 1 actie. Albert Heijn en Procter Gamble zijn de partners die het afgelopen jaar voor een op alle fronten doorslaand succes hebben gezorgd. Het is bijzonder spijtig te moeten vast stellen dat er nog heel veel mogelijkhe den zijn blijven liggen. Enkele bedrijven zijn zelfs zo geïnteresseerd dat de plan nen al klaar liggen. Het is onmogelijk u allen te bedanken, wat ik overigens wel graag zou willen doen. Manon de Kier is reeds vertrokken en heeft een andere betrekking. Van mij bent u nog niet af want zowel over Air Miles als de aankomende 2 voor 1 actie krijgt u nog het nodige te horen en te zien. Op 28 juni zal ik de deur aan de Jan Luykenstraat achter mij dicht doen. Twee jaar en vier maanden hebben wij er het beste van gemaakt met het mooiste pro duct in de omgeving waar het thuis hoort: de film in de bioscoop en het filmtheater. HOLLAND FILM NIEUWS - 25

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 24