FILMWEKEN BIJ ALBERT HEIJN. feature Nu 2e bioscoopkaartje cadeau bij €25.- boodschappen. Wilco Wolfers: "De 2 voor 1 actie met Proctor Gamble en Albert Heijn was dat succes. Moet je je voorstellen 1,2 miljoen actiebezoekers! Daar zijn andere partijen ontzettend jaloers op!" i.WKiij 12 van de Postbank. Wolfers:'Ik loop al drie jaar te roepen dat er straks geen geld meer is, maar ik was een van de weini gen. Het probleem van deze sector is dat men denkt per speelweek." Doorgaan Wie denkt dat René Muller en Wilco Wolfers aan het einde van de maand het licht uitdoen, komt bedrogen uit. Het is weliswaar zo dat René de NFC zal verla ten, maar van volledige opdoeking van NFC Marketing is geen sprake. "Het is een misvatting dat er straks niets meer is, want er zijn toch echt projecten die gewoon doorgang zullen vinden.", aldus Wolfers. "Allereerst is er de 2 voor 1 actie met Albert Heijn en Proctor Gamble. Er ligt een intentieverklaring om drie jaar met elkaar samen te werken. Er was overigens sprake van dat Coca-Cola ook mee zou doen, maar dat is vanwege logistiek technische redenen niet gelukt. Daarnaast is er de landelijke gel digheid van CJP. Ten derde is er de nationale actie met Airmiles. Die actie is enkele maanden geleden geïmplemen teerd. Nu komt het aan op blijvende ondersteuning. Kijk, Airmiles zet het Internet en het magazine allebei al in. Nu moet het bioscoopbedrijf de actie zelf natuurlijk ook ondersteunen met publiciteit. Dat wordt weer niet vol doende gedaan. Dat geldt overigens zowel voor exploitanten als filmver huurders. Airmiles gaat binnenkort trou wens flink uitpakken met een Airmiles filmsite. Daarnaast hebben we ook nog het onderzoek naar het profiel van de bioscoopbezoeker, de bioscoopmonitor. Fantastisch cijfermateriaal, maar tot op heden is er veel te weinig mee gedaan. Daar hebben we met z'n allen op het gebied van interne marketing slecht werk verricht. Dat kan veel beter. Tenslotte is er natuurlijk filmeducatie, waarvan het NFC bestuur onlangs nog eens heeft onderstreept dat er een hoge prioriteit aan moet worden gegeven." Wie denkt dat deze activiteiten vrij wil lekeurig zijn geselecteerd vergist zich volgens Wolfers: "Aan deze én aan alle andere activiteiten liggen twee essentië le vragen ten grondslag.Ten eerste: kun je dit écht alleen samen, en niet als indi viduele onderneming, van de grond krij gen? Ten tweede: profiteert iedereen er wel van? Als je die allebei met 'ja' kunt beantwoorden, dat is het iets voor NFC Marketing. Als je hier vanuit gaat zijn er trouwens nog veel meer mogelijkheden voor NFC Marketing." NFC Marketing blijft gewoon bestaan. In de komende maanden zal er veelvuldig overleg zijn met Wim Stolwerk, de NVB directeur. De NVB heeft eigen ideeën over de marketingondersteuning voor haar leden, maar heeft ook erkend dat exploitanten en filmverhuurders elkaar nodig hebben om dingen van de grond te krijgen, zo blijkt uit de woorden van Wolfers. Over zijn eigen functie zegt hij de zaken als voorzitter tot en met 31 december van dit jaar te zullen waarne men ("op mijn vraag wie mijn functie wilde overnemen, heeft niemand gerea geerd."). Tegen die tijd moet duidelijk zijn wat er daarna gaat gebeuren. Cft Proef de dag. HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 12