Bioscoopbon: beetje tegenwind Hier te koop Nationale Bioscoopbon Na maanden van opeenvolgende records was juni helaas iets minder dan een jaar geleden. De invloed van het 2 voor 1 succes was direct voelbaar. Aan de positieve kant zien we tevredenheid bij Free Record Shop en Postkantoor over de verkoop van de eerste maanden. Cumulatief lopen we nu 59% voor op 2001. Outlets Business-to-business Telefoonkaarten Strippenkaarten Cadeaubonnen Staatsloten '*"«^S«« 30 Door Frank Smit De voornaamste reden dat het in juni niet zo ging als we gewend zijn is dus het succes van de 2 voor 1 actie. De verkopen aan bioscopen en de VW's lagen onder het niveau van 2001. Shell voerde in juni een actie met de Nationale Bioscoopbon en voorpremières van Scooby-Doo. Direct na de Scooby-Doo actie heb ben wij nog een radiocampagne gevoerd op Sky Radio en Yorin FM om Free Record Shop en Postkantoor als nieuwe verkoop punten bekend te maken. Dit heeft de verkopen bij beide outlets een impuls gegeven. Zeer opvallend is dat de bon van 12,50 het erg goed doet bij de Postkantoren. Op dit moment zijn we bezig een grote campagne voor te bereiden om de verkrijgbaarheid van de bon nog breder onder de aandacht te bren gen. Daarnaast zullen er acties gedaan worden met Free Record Shop en Postkantoor. U hoort dus binnenkort nog veel meer van de Nationale Bioscoopbon. ANF Sinds kort zijn wij met een afvaardi ging van de ANF bezig om de ver krijgbaarheid en met name de inwisselbaarheid van de bioscoop bon beter bekend te maken bij de doelgroep van deANF-theaters.Tot op heden is dit een redelijk goed bewaard geheim. Voor de bon is het goed aangezien onderstreept wordt dat je er iedere film mee cadeau kunt geven, wat resulteert in ver koop van meer bonnen. De ANF-the- aters mogen op hun beurt hierdoor rekenen op meer (additionele) bezoeken. In de business-to-business markt doen we het nog steeds goed, ondanks het feit dat bedrijven de laatste maanden zeer voorzichtig zijn met hun uitgaven. Grote joint promotions staan dan ook niet op stapel en met de aanschaf van MaDiWoDo-bioscoopkaartjes wordt ook gewacht. We blijven investeren in promotie en zodra de markt weer aantrekt zullen wij daar volop van profiteren. Ook voor bioscopen is deze markt interessant en niet alleen in decem ber. Dit jaar zullen wij een stan daard bestelformulier ontwikkelen dat de bioscopen van hun eigen contactgegevens kunnen voorzien. Hiermee kunnen de bioscopen de bon promoten bij bedrijven in hun eigen regio. Ondanks een beetje tegenwind heb ben we de doelstellingen voor dit jaar naar boven bijgesteld. De twee de helft van het jaar zien we dus ook weer zonnig tegemoet. Frank Smit is commercieel mana ger van de Nationale Bioscoopbon O tone 1 Bioscoopbon op counterdisplay van Postkantoren HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2002 | | pagina 29