2002 Mega Recordjaar! Nationale Bioscoopbon Met heel veel plezier kijken we even terug naar het Mega Recordjaar 2002. De omzet steeg tot maar liefst elf miljoen euro. Uiteraard ook een preview van 2003. Door Frank Smit Tijdens de onlangs gehouden NVB Regiodagen kon er zoals gebruike lijk weer een vrolijk verhaal verteld worden over de bioscoopbon. Omdat de meeste lezers van HFN er niet bij waren in dit artikel de belangrijkste punten. De cijfers van 2002 Voor de liefhebbers even een paar cijfertjes. De bioscoopbonnenomzet van bioscopen was in 2002 5,6 miljoen (+25%). De onafhankelijken scoorden ook in 2002 weer beter dan de concerns qua stijging (34% tegenover 19%)Alle outlets waren goed voor een omzet van 4,1 mil joen. Dat komt neer op een stijging van 101%. In de business-to- business markt werd in 2002 8% minder bonnen verkocht, maar daar stond een stijging van de verkoop van MaDiWoDo-bioscoopkaartj es tegenover. Alles bij elkaar mogen we over deze markt zeer tevreden zijn aangezien bedrijven hun uitgaven in 2002 over het algemeen behoorlijk hebben terugge schroefd. We zien dus dat de omzetstijging voor een groot deel wordt gerealiseerd door de (nieuwe) outlets. Toonbankdisplay filmtheaters ANF Er ligt een grote uitdaging voor ons om de Nationale Bioscoopbon ook Bioscoopbon op Kerstdisplay Postkantoren te positioneren als de cadeaubon voor de filmtheaters. We zullen de uitingen van de bioscoopbon die voor de ANF theaters worden ont wikkeld, specifiek afstemmen op hun bezoekers. Doel daarbij is om de bezoekers te vertellen dat ze ook een film in een filmtheater cadeau kunnen geven met de Nationale Bioscoopbon. De doelgroep van onze bon wordt hierdoor breder en dat vertaalt zich in meer verkopen van de bon. Bioscopen De bioscopen (en hun klanten) heb ben een ambassadeursfunctie voor de bioscoopbon. Ook in 2002 heb ben de meeste bioscopen dit weer met veel elan op zich genomen. De 15 HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 15