Nationale Bioscoopbon resultaten zijn er naar en voor 2003 verwachten we een continuering van de opgaande lijn. Er komen 35 mm commercials van vijf secon den. Eigenlijk het eindshot van de hui dige commercial. Nadat de hand door het doek is geko men zegt de voice over: 'Ook deze films geef je cadeau met de Nationale Bioscoopbon.' De commercial is speciaal gemaakt om voor en/of na de trailers te plakken. Op deze manier kunnen we de bon extra lading geven, vergelijkbaar met de twin spots op televisie. Free Record Shop Zoals in eerdere edities van HFN vermeld, is Free Record Shop zeer enthousiast over de bioscoopbon. De voorpremière-actie met The Lord of the Rings: The Two Towers is een groot succes geworden. In de eerste week van de actie lag de omzet 500% boven de weken ervoor. De test met de special edi- tion bon van The Two Towers was redelijk succesvol en zal in 2003 een vervolg krijgen. Begin januari hebben we een kleine actie gedaan, waarbij kopers van een bon kans maakten om de première van 8 Mile bij te wonen. Ook deze actie was zeer succesvol. Bij FRS zien we ook dat na iedere actie het niveau van de verkopen op een hoger punt blijft hangen dan voor de actie. De komende maanden blijven we investeren in deze outlet. Postkantoor ber zeer blij verrast door de omzet van de bioscoopbon. We hadden ze gewaarschuwd, maar zelfs wij had den zo'n groot succes niet ver wacht. De radiocampagnes van ons in combinatie met de goede onder steuning op de winkelvloer door de postkantoren zelf hebben ervoor gezorgd dat alle targets voor het eerste jaar ruim zijn gehaald. Er is grote interesse om in 2003 ook wat met het filmblik te gaan doen in eerste instantie in de 50 grootste postkantoren. VW De VW's waren in 2002 wederom weer goed voor forse stijging in de verkoop. We gaan in 2003 verder op het ingeslagen pad en zullen de VW dan ook weer ondersteunen met radiocommercials. We zullen ook een actie op gaan zetten Het resultaat 2002 was dus een fantastisch jaar voor de bioscoopbon en 2003 kan nog beter. We zijn er nog lang niet. Maar laten we nog even stil staan bij wat we echt gepresteerd hebben in 2002, namelijk zo'n 3 miljoen bioscoopbezoeken! Frank Smit is commercieel mana ger van de Nationale Bioscoopbon Omzetaandelen 2002 concerns b-to-b onafhankelijk outlets Omzetaandelen 1999 concerns onafhankelijk b-to-b VWs De postkantoren waren in decem- Omzetaandeel verkooppunten 1999 en 2002. 1 6 - HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 16