Bioscopen positief over de Air Miles Filmlijn 2 voor I actie 2003 Enquête onder bedrijfsleiders NFC Marketing Ruim een jaar geleden is de Air Miles Filmlijn van start gegaan. Het aantal reserveringen is de afgelopen maanden aanzienlijk gestegen, maar de klachten nemen ook toe. Reden voor NFC Marketing om de bedrijfsleiders te vragen naar hun ervaringen. Door Ida Borman De bedrijfsleiders zijn redelijk eens gezind in hun oordeel over de Air Miles actie. De 'mini-enquête' die in februari is afgenomen, leverde de vol gende belangrijkste conclusies op: - exploitanten zijn over het algemeen tevreden over de communicatie en promotionele ondersteuning door Air Miles; - de raamstickers die in december zijn aangeleverd werken goed, maar zorgen soms ook voor verwarring (bezoekers denken dat zij ter plekke met hun Air Miles kaart kunnen beta len); - niet alleen bij de consument is er soms verwarring, ook onder de kassa medewerkers en overig bioscoopper soneel zijn er nog onduidelijkheden over de actievoorwaarden; Als er één bioscoopactie is die uniek mag worden genoemd, dan is het wel de landelijke 2 voor 1 zomerac- tie. Ook dit jaar zet NFC Marketing de samenwerking met Procter Gamble en Albert Heijn voort met als doel het succes van de afgelopen jaren te overtref fen. Een nieuw actielogo, het Previewboekje dat meegeniet wordt in de Allerhande en een uitgifte van maar liefst vijf miljoen actievou chers. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten van de 2 voor 1 actie van 2003. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Actiemechanisme Nog even ter herinnering: tijdens de jaarlijkse AH Filmweken ontvangen klanten van Albert Heijn bij beste ding van 25,- aan boodschappen een voucher voor een gratis tweede bioscoopkaartje. Deze 2 voor 1 vou chers kunnen in de maand juni bij bioscopen en filmtheaters worden ingeleverd en zijn geldig voor elke film en voorstelling. - bioscopen geven aan regelmatig te maken te hebben met klanten die hun Air Miles kaart zijn vergeten of niet bekend zijn met het reserverings- nummer; - verder blijkt dat bioscopen het aan tal kaarten dat zij per voorstelling voor de actie beschikbaar hebben gesteld niet aanpassen aan de films of periodes. Dat terwijl deze moge lijkheid juist goed ingezet zou kun nen worden op drukke en rustige momenten; - tenslotte staan de bioscopen over het algemeen positief tegenover de Air Miles Filmlijn en een derde van Actieperiode - communicatie in de filialen van Albert Heijn over de AH Filmweken ^uitgifte- periode vouchers): maandag 2 juni tot en met zondag 15 juni 2003; - de filmwe ken in de bioscoop lopen van maandag 2 1 0 HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 10