GRATIS VOOR MAAR 750 AIR MILES NAAR DE FILM! de ondervraagden denkt uiteindelijk meer kaarten te verkopen door de actie. Klachten spaarders Tegelijkertijd heeft Air Miles de klach ten van spaarders in kaart gebracht. Een belangrijke klacht is dat kassa medewerkers niet voldoende op de hoogte zijn van de Air Miles aanbie ding. Zo bestaat het misverstand dat de bestelling een half uur vooraf gaand aan de voorstelling komt te vervallen, maar de spaarder heeft 'betaald' met Air Miles en heeft dus recht op een plek. Ook zijn er klach ten over de toegewezen plaatsen (soms helemaal voorin de zaal). Verbeteringen Bovenstaande resultaten vormen de uitgangspunten voor verbetering van de Air Miles Filmlijn. Een handboek en kassa-instructie voor de medewer kers is in de maak en ook de com municatie naar de klant toe (met name over de actievoorwaarden) is inmiddels verbeterd. Extra promotie door Air Miles Air Miles gaat de Filmlijn dit jaar extra onder de aandacht brengen. Naast de succesvolle digitale mailings en de vermelding in het voor-en najaarsboekje komt er een maande lijkse advertentie in de landelijke en regionale dagbladen. Verder plaatst Air Miles gedurende een aantal perio des grote posters bij diverse Shell sta tions. Resultaten begin 2003 Na een zeer succesvolle december maand, blijkt de Air Miles Filmlijn ook in de eerste twee maanden van het jaar populair onder spaarders. In totaal werden ruim 22.000 kaarten verkocht via Air Miles (waarvan een groot deel via de website bios coop, nl). NFC Marketing verwacht in 2003 tussen de 120.000 -150.000 Air Miles kaarten te verkopen. Binnenkort gaan de betrokken partij en de samenwerking uitgebreid eva lueren. In de zomer valt namelijk het besluit of de Air Miles Filmlijn ook op de lange termijn wordt voortgezet. juni tot en met maandag 30 juni 2003; - de speciale voucher voor Albert Heijn personeel is geldig van maan dag 19 mei tot en met zondag 30 juni 2003. Promotie De promotie rondom de juni-actie is uitgebreider dan ooit: - het speciale Preview filmboekje wordt dit keer meegeniet in de Allerhande in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren; - dit Previewboekje, met omschrij ving van de grote en kleinere films van de maand juni, wordt ook in de bioscopen verspreid; - net als vorig jaar geeft Albert Heijn de folder Alledag uit in een speciale filmeditie. Oplage: zes miljoen; - er komt een omvangrijke radio campagne van 2 tot en met 15 juni; - de winkels van Albert Heijn wor den aangekleed met actieposters, banners etcetera. Daarnaast worden nog eens dertig grote filialen extra aangekleed met filmmaterialen van distributeurs; - de 2 voor 1 actie krijgt ruime aan dacht via de diverse Internetsites, zoals www.ah.nl, wTvw.belbios.nl en overige filmsites. Distributeurs en bioscoopex ploitanten Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk filmdistributeurs en bios coopexploitanten deelnemen aan de landelijke promotie en dat de actie vanaf half mei wordt meege nomen in reguliere uitingen. NFC Marketing stimuleert alle betrokke nen om de speciale actieregels op te nemen in de diverse filmladders, advertenties, posters, commercials en dergelijke. De actieregels zijn: -AH Filmweken -Juni Filmmaand. -Van 2 juni tot en met 15 juni: gratis 2e bioscoopkaartje bij 25,- boodschappen! Kaartjes zijn geldig van 2 juni tot en met 30 juni. Ida Borman is marketing manager van NFC Marketing. Ga naar WWW.bi0SC00u.nl Of bel de Air Miles Filmlijn 0900-1718 HOLLAND FILM NIEUWS - 11

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 11