Landelijke 2 voor I actie in volle gang GRATIS TWEEDE BIOSCOOP KAARTJE NFC Marketing Procter Gamble heeft haar belangrijkste producten in de aanbieding, lezers van de Allerhande kunnen niet om het speciale Previewboekje heen, de medewerkers van Albert Heijn zijn in de ban van film, de AH winkels zijn vrolijk aangekleed en via radio, televisie en het Internet wordt de actie volop gepromoot. Kortom, het is juni en de grootste filmpromotie van het jaar is in volle gang. Door Ida Borman De 2 voor 1 filmactie vindt dit jaar alweer voor de derde achtereenvol gende keer plaats in de Albert Heijn- winkels. In de maand juni, traditio neel gezien een maand met het laagste bezoek van het jaar, is het aantal verkochte bioscoopkaartjes door de actie aanzienlijk gestegen. Ook dit jaar beoogt NFC Marketing met de 2 voor 1 actie een nóg bre dere doelgroep enthousiast te maken voor een bezoek aan de bioscoop of het filmtheater. Succesvoller Het doel is de actie nog succesvol ler te laten zijn dan vorig jaar. Daarom is er ook extra geïnvesteerd in communicatie en promotie. De verwachtingen zijn daarom hoogge spannen. De eerste resultaten waren bij het ter perse gaan van dit maga zine nog niet bekend, maar aan het filmaanbod en het enthousiasme van alle betrokkenen zal het dit keer niet liggen. The Matrix Reloaded trekt volle zalen en deze film is tijdens de maand juni een belangrijke trekker voor de 2 voor 1 actie. Maar ook films als De schippers van de Kameleon en Farfrom Heaven zul len meeprofiteren. Bij besteding van elke 25. aan boodschappen. Nog tot en met maandag 30 juni kunnen actiebezoekers in bios copen en filmtheaters terecht met hun AH Filmvoucher. Sommige exploitanten laten de actie door lopen tot woensdag 2 juli. Evaluatie Net als andere jaren wordt de actie uitgebreid geëvalueerd onder de bedrijfsleiders van bioscopen en filmtheaters. Het is belangrijk om uw ervaringen en suggesties tot verbetering te inventariseren zodat dit meegenomen kan worden in de eindevaluatie met Procter Gamble en Albert Heijn. Halverwege juli wordt de enquête rondgestuurd. Reageer en laat uw mening horen! Vanuit NFC Marketing: alvast harte lijk bedankt voor uw inzet en nog veel succes toegewenst tijdens de laatste weken van de landelijke 2 voor 1 Actie! Resultaten Air Miles Filmlijn De boekingen via de Air Miles HOLLAND FILM NIEUWS - 1 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 13