Het MaDiWoDo-succes Alstublieft, een bioscoopbon in blik! 1?'« Nationale Bioscoopbon In onze advertentie in dit blad staat het duidelijk verwoord. Drie redenen om meer bioscoopbonnen te ver kopen: extra bezoekers, extra bezoekers, extra bezoekers! Datzelfde geldt voor het MaDiWoDo-bioscoopkaartje. By popular demand alles over dit succesvolle product in dit artikel en meer. Door Frank Smit In de loop van de jaren kregen we veel vragen van bedrijven over kor ting op de Nationale Bioscoopbon bij afname van grote hoeveelheden. Aangezien wij bonnen die door de bioscopen bij ons worden ingele verd voor 100% uitbetalen, is het geven van korting iets dat je niet kunt doen. De bioscoopbon is dus Free Record Shop bon blik poster een duur product voor bedrij ven om te gebruiken bij hun sales promotion activiteiten. Hierdoor liepen we kansen om meer mensen naar de bios copen te krijgen mis. Aangezien sleutelen aan een succesnum mer als de bioscoopbon niet verstandig was (en is), hebben we gezocht naar een nieuw product. Dit product moest aan een aantal zaken voldoen. Het moest uiteraard extra bezoekers trekken, voordelig geprijsd zijn en niet direct met de bios coopbon concurre ren. Aangezien stimu leren van het bezoek op maandag, dinsdag, woensdag en donder dag een van de speerpunten was van het strategieplan van NFC Marketing hebben we toen het concept van het MaDiWoDo-bioscoop kaartje geïntrodu ceerd. Het bestuur van de NFC heeft uit eindelijk de prijs bepaald, de minimale b-tob advertentie MaDtWoDo T-Mobile oplage en dat het kaartje niet mag worden wederverkocht door de afnemer. De eerste jaren Nadat het minimum aantal kaarten was verlaagd naar 20.000 stuks kwamen de eerste klanten, onder andere ImperialTabacco,Visa en Paramount Home Entertainment. Deze klanten communiceerden niet groot met het MaDiWoDo-kaar- tje. Ook klanten die volgden als Plus Markt en Garant Markt en Ben (nu T-Mobile) hielden de communi catie beperkt. De bioscoopexploi tanten en filmverhuurders waren tevreden met de extra bezoekers die maandag tot en met donderdag kwamen. Het leukste cadeau in het donker. 1 8 HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 18