MaDiWoDo anno 2003 In 2003 gaan voor het eerst in de geschiedenis van het MaDIWoDo- kaartje twee partijen hun actie groot communiceren: M&M's en L'Oréal/Kruidvat. Deze acties resul teren samen met twee andere in meer dan 120.000 kaartjes en de nodige aandacht voor de bioscoop in verschillende media. De toekomst Heeft de branche nog steeds behoefte aan extra bezoekers (met name door de week)? Is het MaDiWoDo-kaartje geschikt om dat te realiseren? Op beide vragen is het antwoord een volmondig 'ja'. Het MaDiWoDo-kaartje is een bewe zen bezoekers kanon en daarom blijven wij de b-to-b markt benade ren. Onze nieuwste advertentie is in samenwerking metT-Mobile. Het Madiwodo-kaartje is namelijk het succesvolste premium in hun spaar programma. Blik bij Free Record Shop Postkantoor Onlangs zijn alle Free Record Shops het blik gaan verkopen. Dit wordt gecommuniceerd met een blikdis- play op de toonbank. De eerste resultaten zijn boven verwachting. De verkopen van de bon hebben een enorme impuls gekregen. De 50 grootste postkantoren doen een test met het blik (ook met een display op de toonbank). Bij succes zal het blik ook permanent in hun assorti ment worden opgenomen. Special Editions Na het succes van The Matrix Reloacled special edition Nationale Bioscoopbon komen er medio juni twee nieuwe specials uit: Charlie's Angels 2 en The Hulk. Ook Free Record Shop zal deze bonnen (in ieder geval) in hun grootste vesti gingen gaan verkopen. Een grote poster in de winkel attendeert op de beperkte verkrijgbaarheid van deze bonnen. (Cadeau)bonnen Tot slot nog wat over de initiatief nemers van nieuwe bonnen, die jaloers kijken naar hetgeen wij heb ben opgebouwd in de afgelopen jaren. De meeste van hen zien gou den bergen, maar vergeten 'cadeau' in cadeaubon. Een cadeau is iets waarover je hebt nagedacht. Liefst is het iets driedimensionaals. Een car- washbon is niet leuk om te geven. Gefeliciteerd met je verjaardag, laat je auto eens lekker wassen! Een taxibon is ook geen cadeau. De Nationale Musicalbon is dat wel, al kun je er alleen mee naar de musi cals van Joop van den Ende. Over de bowlingbon, een initiatief van de NVB (Nederlandse Vereniging van Bowlingcentra), heb ik ook zo m'n twijfels. Het minste cadeau van alle maal is de virtuele cadeaubon. Per SMS krijg je een blokjescode op je telefoonscherm en dat vertegen woordigt een waarde. Probeer daar maar eens een geschenkverpakking omheen te doen. Wat hebben wij het toch getroffen dat de bioscoop bon zo emotioneel geladen is. Als consument geef je iedere keer weer zon twee uur 'escapeism'. Vrij vertaald: even in een andere wereld. Niet te vergelijken met de taxi en de wasstraat. Deze laatste alinea was op een meer persoonlijke noot. Ik zou er nog uren met u over kunnen praten, maar in dit blad kan ik alleen vertellen. Wordt het niet tijd om op het forum van nvbinfocentrum.nl de bioscoopbon en het MaDiWoDo-kaartje als onderwerp in te voeren? Laat het ons weten. Frank Smit is commercieel manager Nationale Bioscoopbon L'Oreal MaDiWoDo HOLLAND FILM NIEUWS - 1 9

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 19