het restaurant verkocht. De opbrengst van de verkoop van de borden beschilderd door de BN'ers gaat naar Bio-Kinderrevalidatie. HET EERSTE BIO-WATERFESTIJN De Bio-Golfdag en het Bio-Kunstgala zijn twee voorbeelden van creatieve fondsenwerving die de stichting heeft georganiseerd én zal blijven organise ren. Aan dat lijstje van activiteiten kan nu het Bio-Waterfestijn toegevoegd gaan worden. Op 17 september aanstaande varen traditionele Friese skütsjes af bij het Pakhuis in Elahuizen Nvoor een prachtige tocht op de Friese Flüssen. De skütsjes kunnen voor deze dag worden geadopteerd door bedrijven en instellingen die hun medewerkers of relaties een leuke activiteit in de frisse Friese buitenlucht willen aanbieden en het werk van Bio willen steunen. De gemiddelde capaciteit per skütsje is tien personen. Per boot moet een bijdrage worden betaald van 2.500,-. De dag duurt van 12.00 tot circa 21.00 uur. Naast een lunch op een van de eilanden in de Flüssen en de zonder enige twijfel prachtige zeiltocht is er een captainsdiner. Aan de dag nemen ook bekende Nederlanders deelwaaron der René Froger die de avond van het nodige entertainment zal voorzien. In het volgende Bio-Bulletin leest u een verslag van het eerste Bio-Waterfestijn.Indien u zich nog wilt aanmelden voor het Bio-Waterfestijn, dan kan dat nog door contact op te nemen met Bio-Kinderrevalidatie via telefoonnummer 026-4838201 of email info@bio-kinderrevalidatie.nl DECEMBERACTIE IN DE BIOSCOOP Het was de afgelopen decembermaand voor de eerste keer dat de traditionele Bio-collecte in de bioscopen niet plaatsvond, zo berichtten wij al in het vorige Bio-Bulletin. Door ontwikkelingen in de bioscoopsector is de belasting van het collecteren voor het personeel te groot geworden. Bio- Kinderrevalidatie en vertegenwoordigers van het Nederlandse film- en bios coopbedrijf vinden het wel belangrijk dat de traditi onele band tussen beiden intact blijft. Vandaar dat er dankzij de medewerking van de bioscopen een andere actie kon plaatsvinden. De zogeheten Boomerang-actie vond plaats van 19 december tot en met 15 januari. In een groot aan tal bioscopen waren Boomerang-ansichtkaarten te vinden. Met deze kaart kon de bezoeker een bedrag storten ten bate van Bio en maakte men kans op filmprijzen. Onderdeel van de actie was de vertoning tijdens het voorprogramma van een montage van oude en recente Bio-collectefilms. Eind mei werden uit alle inzendingen de namen getrokken van de twee hoofdprijswinnaars van de actie. Zij wonnen ieder een jaar lang gratis bioscoopbezoek. De trekking werd verricht door Leonie Nieuwenhuizen, ambassadeur van Bio. De winnaars van de actie zijn: C. Becker uit Zaandam en A.G.J. Balfers uit Wijk bij Duurstede. Iedereen die heeft meegedaan aan de actie zal worden benaderd door Young Variety, de jongeren-

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2003 | | pagina 6