More is more Koop hier een Nationale Bioscoopbon en maak kans op één van de 25 palm0neMZireM72's! Nationale Bioscoopbon De afgelopen maanden zijn er weer veel activiteiten onder nomen om de verkoop van de bioscoopbon te stimuleren. Meer verkooppunten, meer coupures, meer acties en meer exposure. Het moet allemaal resulteren in meer bezoekers. In dit artikel praten we u weer helemaal bij. \|ronica 17 Door Frank Smit De verkoop via de bioscopen moet absoluut beter worden. Uiteraard heb ben de bioscopen zelf daar de meeste invloed op. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat de exploitanten de beschikking hebben over goede com municatiemiddelen. Sinds mei loopt er voor het eerst sinds jaren weer een grote actie in de bioscopen. Door een bioscoopbon te kopen bij de bioscoop kan de consument een palmOne Zire 72 hand held winnen. Binnen de bioscopen wordt de actie gecommuniceerd door middel van posters en een toonbankdisplay. Daarnaast hebben we Scopi's (abri's in bios copen) ingezet. De vol gende spot is ruim 140 keer uitgezonden op Sky Radio, Veronica,Yorin FM RTL FM: 'Hallo Nederland, letten we even op! Koop nu een Nationale Bioscoopbon bij de bioscoop en je maakt kans op een van de vijfentwintig PalmOne Zire 72 hand- he/ds met videocamera! Dus snel naar de bios coop voor de Nationale Bioscoopbon'. De deel- namekaart moest bij iedere verkochte bon aan de consument wor den uitgereikt. Het suc ces van de actie wordt met name bepaald door Poster palmOne actie de manier waarop de bioscopen hem uitvoeren. Wij hebben een tnystery shopper een groot aantal bioscopen laten bezoeken om dit te inventarise ren. Bij het ter perse gaan van dit nummer was nog niets te zeggen over het resultaat. Het succes zal worden gemeten op basis van de verkoopcij- Het leukste cadeau in het donker.. fers van de bioscopen in de periode mei/juni; het aantal deelnemers én de feedback van de bioscopen. De bios coop die de actie het best onder de aandacht van de consument heeft gebracht staat in de volgende editie van Holland Film Nieuws in de schijn werpers. Radio, radio en nog meer radio Dit jaar hebben we onze kaarten gezet op radio. Dit medium is uiteraard goedkoper dan televisie en we kunnen ons ook koppelen aan films en dat is de kapstok van onze campagne: Ook Troy (bijvoorbeeld) geef je cadeau met de Nationale Bioscoop bon! De afgelopen maanden hebben we al een aantal keren een campagne van twee 'weken gedaan op meerdere zenders met verschillende filmtitels, zoals In Oranje, Van Helsing en The Day After Tomorrow. Ook wan neer we actiespots uit zenden programmeren we deze bios coopbon/film combi spots er omheen, zo versterken ze elkaar. Postkantoor Het aantal grote post kantoren neemt af. Dit vertaalt zich in een teruglopende verkoop. Per postkantoor gaat het overigens nog steeds goed, al kan het altijd beter. De post agentschappen zijn kleinere vestigingen, die meestal in een andere winkel zitten zoals Bruna. In totaal zijn er zon 600.Vanuit de postagentschappen HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 16