Euro Cinema Den Bosch wint prijs Etos Filmweken Eerste filmdag Amersfoort NFC Marketing Om de samenwerking tussen bioscopen en Etos winkels tijdens de afgelopen Etos Filmweken te stimuleren, stelden NFC Marketing en Procter Gamble een prijzenpakket in het vooruit zicht voor de beste lokale promotie. De prijs ging naar Den Bosch. De bedrijfsleider van Euro Cinema jan Donkersloot (links op foto) wist zijn personeel weer flink te motiveren om er samen met de Etos winkel een opvallende lokale promotie van te maken. Het winnende team bioscoop- en Etos medewerkers kreeg een doos met maar liefst 100 DVD's, beschikbaar gesteld door diverse filmdistri buteurs, en een verza meling Procter Gamble producten, te verdelen onder het Foto Jeroen Huijsdens personeel. Amersfoort moet als filmstad op de kaart worden gezet, zo vinden ze bij het Grand Théatre en Theater de Lieve Vrouw in de Utrechtse provinciestad. Daarom organiseren de vertoners op vrij dag 3 december voor de eerste keer de Filmdag Amersfoort. Beide theaters draaien op die dag tien voorpremières van uiteenlopende films. Ter gelegenheid van deze dag is het initiatief genomen om lokaal filmtalent een kans te bieden korte films te produceren. Deze films beleven hun première tijdens de Filmdag. Dit onderdeel wordt mogelijk dankzij gemeentelijke subsidie. Daarnaast vindt er een masterclass plaats waar onder leiding van een ervaren Nederlandse filmmaker wordt stilgestaan bij scenario schrijven. De Filmdag Amersfoort wordt feestelijk afgesloten in het café van Theater De Lieve Vrouw. HOLLAND FILM NIEUWS - 1 3

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 13