FILMKIDS MAGAZINE www.filmkids.nl M0VIE ALERT! MAGAZINE www.movie-alert.nl CINEMART MAGAZINE www.beterefilm.nl hoort te staan.'Naast een verzoek in onze leader, hebben wij incidenteel filmpjes over dit thema, zoals eind december in combinatie met een tea- ser van de film Robots van distribu teur Fox', vertelt Hajo Binsbergen. 'Helaas is dat niet altijd voldoende.' Maar mensen die voor hun werk bereikbaar moeten zijn dan? 'Dienstdoende artsen kunnen altijd hun mobiel bij ons personeel achter laten, die hen dan uit de zaal halen als hun telefoon gaat.' Interceptor Volgens Eswin van Hal van Internomics, met wie Pathé de test zou willen uitvoeren, stoort hun pro duct het GSM-verkeer niet. 'Het gaat hier niet om een apparaat dat signa len blokkeert, maar om een intercep tor, die op korte afstanden als sterkste zender optreedt', aldus Eswin van Hal. 'Mobiele telefoons melden zich hier bij aan, maar het signaal wordt niet doorgegeven aan de operators, behal ve de noodoproepen. De telefoon meldt zich af bij het reguliere net werk, zodat de voicemail geactiveerd wordt. De gebruiker ziet slechts een leeg scherm.' Aangezien de interceptor, ter grootte van een rookmelder, een bereik van slechts twintig meter heeft, kan het GSM-verkeer zeer lokaal worden tegengegaan. In de bioscoopfoyer zou dus gewoon kunnen worden gebeld. Van Hal ziet veel gebruiksmogelijkhe den voor het apparaat: in schoolloka- len tegen spiekende leerlingen, maar ook in gevangenissen, concertzalen, aula's van crematoria of restaurants. 'Het is prettig om in een rookvrije ruimte te dineren, maar ook zonder overlast van mobiele bellers. Laatst was ik in het Circustheater en daar Illustratie HIHAA Productions zat men in het restaurant én in de zaal, veelvuldig te bellen. Bovendien heeft een telecom operator niet het recht om op het terrein van een exploitant, ongevraagd inkomsten te genereren. Ik zie dan ook naast rook vrije ruimtes, een toekomst voor bel vrije ruimtes, of zoals wij het liever noemen, voor stiltezones.' Oplage: 150.000 ex. Frequentie: 4x per jaar Doelgroep: 6-14 jaar, kinderen Distributie: Gratis verkrijgbaar bij 180 Bart Smit filialen (100.000 ex.), 300 Basisscholen (50.000 ex.) en 9 A-locaties van Burger King U Oplage: 170.000 ex. Frequentie: 9x per jaar Doelgroep: 12-28 jaar, jongeren en jong volwassenen Distributie: Gratis verkrijgbaar bij 200 Videoland filialen, 150 Music Store filialen, 9 A-locaties Burger King, 500 Middelbare Scholen/ Hogescholen Universiteiten en 800 leestafels in Horecagelegenheden MMjjIj.'I.M Oplage: 20.000 ex. Frequentie: 6x per jaar Doelgroep: 18 jaar en ouder, volwassenen, hoger opgeleiden en boven modaal inkomen Distributie: Voor 2,75 verkrijgbaar bij ca. 2.000 commerciële verkooppunten in geheel Nederland

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2004 | | pagina 56