Nationale Bioscoopbon AGENDA 24 Nog meer extra bezoek Wat kunnen exploitanten doen om meer bezoek te rea liseren? Meer bonnen verkopen. Hoe? Allereerst moet iedereen binnen de onderneming ervan overtuigd zijn dat bonnen gelijk staan aan extra bezoek. Als iedereen daarvan doordrongen is, garanderen de volgende twee zaken succes. Zorgen dat het promotiemateriaal goed zichtbaar is in en rond de bioscoop en proactief ver kopen aan de kassa. Ja, u leest het goed proactief ver kopen aan de kassa. Nee, niet op vrijdag- en zaterdag avond als het spitsuur is, maar wel op andere tijden. De retailers die dit toepassen zien allemaal behoorlijke omzetstijgingen. Als wij een actie doen bij Postkantoren wordt deze pro-actief onder de aandacht gebracht door de baliemedewerkers. Het resultaat is een enorme impuls in de verkopen. Uiteraard komt dat ook deels door de actie en het promotiemateriaal, maar de pro actieve aanpak is essentieel. We zijn bezig met het ont wikkelen van een instructie voor kassamedewerkers. Niet onbelangrijk om nog even te vermelden is dat behalve de administratie de bioscoopbon verder geen kosten met zich meebrengt voor de exploitant. Als de bioscopen 60% meer verkopen dan in 2004 (en dat is geen sciencefiction), dan komt dat neer op zo'n 200.000 EXTRA bezoekers! Het logo voor plaatsing in advertenties filmdistributeurs. Ook de filmdistri buteurs kunnen bijdragen aan extra bezoek. Door het logo en de tekst 'Ook deze film geef je cadeau' mee te nemen in hun printuitingen. Door samen special editions te ontwikkelen. Door samen acties op te zetten met onze verkooppunten. En door premièrekaarten voor onze business-to-business relaties beschikbaar te stellen. De extra bezoekers gaan naar hun films! Ook andere partijen die direct baat hebben bij extra bezoek zoals de exploitanten van bioscoopreclame en Food Beverage leveranciers kunnen extra bezoek realiseren, allemaal met de Nationale Bioscoopbon. Mocht u nu nog niet overtuigd zijn dat er nog veel extra bezoek kan worden gerealiseerd met de Nationale Bioscoopbon, dan verzoek ik u mij even te bellen, dan licht ik het graag nog verder mondeling toe. Mijn GSM-nummer is 06-53550140.Tot slot een vraag: waarom proberen opnieuw het wiel uit te vinden? Iedereen wint met de Nationale Bioscoopbon: het succesvolste marketinginstrument in het donker! 09-0505 -15-05-05 Cinestud International Student Filmfestival in Amsterdam www.cinestud.nl 11-05-05-22-05-05 58e Internationaal Filmfestival van Cannes www.festival-cannes.com 11-05-05-22-05-05 Holland Film House in Cannes 04-06-05 11 e Nationale Filmquiz in Cultureel Centrum Doornroosje in Nijmegen www.nationaleflImqiuiz.nl 09-06-05 -15-06-05 21e Amsterdam Fantastic Film festival www.afff.nl 27-06-05-30-06-05 Cinema Expo, RAI in Amsterdam www. cinemaexpocom 09-09-05 -18-09-05 7e Film by the Sea in Vlissingen www.filmbythesea.nl 28-09-05 - 07-10-05 25e Nederlands Film Festival in Utrecht www. filmfestival, nl 11-10-05-22-10-05 Internationaal Filmfestival van Vlaanderen in Gent, België www. filmfestivalbe 23-10-05-30-10-05 Cinekid, internationaal film-, televisie- en nieu- we-mediafestival voor de jeugd in Amsterdam (van 15 t/m 23 oktober in de regio Midden en Zuid, gelijklopend aan de herfstvakantie) www.cinekid.nl 09-11-05-13-11-05 27e Noordelijk Film Festival in Leeuwarden www.filminfriesland.nl 24-11-05-04-12-05 International Documentary Filmfestival Amsterdam (IDFA) www.idfa.nl Frank Smit is commercieel manager Nationale Bioscoopbon HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 24