Filmdiefstal.nl wordt Filmwereld.net Kleuterbioscoop doet zijn intrede Meer omzet met buffetpromotie op plasmaschermen kort advertorial Actionsign presenteert een concept met als voornaamste doel: verhoging van de buffetomzet met behulp van een stimulerende 'koopomgeving'. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van enkele plasmaschermen boven het buffet waarop dynamische promotiefilms en andere content worden vertoond. 28 Het Platform Filmdiefstal.nl zal in september haar naam veranderen in Filmwereld.net, zo was onlangs te lezen op de website van het entertainment vakblad Muziek Beeld. De reden is met name dat de oorspronkelijke naam als te negatief wordt ervaren. Aanvankelijk zou de naamswisseling al deze maand plaatsvinden, maar door omstandigheden is dit uitgesteld tot september. Volgens Jan Gaasterland, contactpersoon inzake de coördinatie en uitvoering van de activiteiten van Filmwereld.net, zal de boodschap over filmdiefstal 'worden ingebed in een bredere opzet. We gaan als bedrijfstak met de consument in discussie, naast het handhavingswerk van BREIN', aldus Gaasterland in een vraaggesprek met Muziek Beeld. Na de Ladies Nigbt en seniorenvoorstellingen is er nu ook de Kleuterbioscoop. De Casino Bioscoop in Breda van de Minerva Groep komt met dit nieuwe fenomeen. De kleuterbioscoop is speciaal bedoeld voor kinderen die voor de eerste keer naar de bioscoop gaan en nog moeten wennen aan het grote doek en het vaak harde geluid. Het geluid wordt daarom kindvriendelijk afge steld en de film wordt met half zaallicht vertoond. Na afloop krijgen de jonge bezoekers een diploma film kijken. Casino hanteert een prijsniveau van vier euro per persoon. Twee dingen zijn van belang om deze stimulerende omgeving technisch mogelijk te maken: een goed manage mentsysteem, dat het gehele proces goed aanstuurt, én uitgebalanceerde en 'pakkende' content. Actionsign biedt de totaaloplossing en introdu ceert daarom op Cinema Expo het 'Promotional Content Management' (PCM). Dit pakket bestaat uit: - het ontwerp van de content. Zo kan er bijvoorbeeld een twee minuten durende run worden samengesteld, bestaande uit promotiefilms van de suppliers, statische beelden met speciale effecten, zoals een mededeling van de bioscoop, of een balk onderin beeld met de laatste MTV hit-charts; daarnaast zijn er diverse uitgebrei de opties, zoals de mogelijkheid om vooraf een tijdschema in te stellen waardoor specifieke reclame kan worden afgestemd op het soort film dat wordt vertoond (familie film, actiefilm of romantische komedie); een distributiebox waarmee de content vanuit een centrale ftp server naar de bioscopen wordt verzonden; een playerbox in de bioscoop die informatie via een ADSL-verbinding ontvangt en deze vervolgens naar de plasmaschermen doorstuurt; - een terugkoppeling van informatie voor het hoofdkantoor (bestands beheer) én relevante informatie voor de adverteerder (zoals een log-file met exacte tijden van exposure). De installatie en het onderhoud van zowel software als de plasmascher men zijn standaard opgenomen in het concept. Een bijzondere, extra optie van het pakket is dat trailers en promotiefilms met een beamer op elke andere locatie in de foyer kunnen worden vertoond, bijvoorbeeld op een scherm van 300 bij 170 cm. Actionsign presenteert het 'Promotional Content Management op Cinema Expo, stand 349/350. HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 25