spotlight 38 Reinoud de Bruin is sales manager bij Faircom Media, het bedrijf dat voor de film maatschappijen de totale recla meaankleding verzorgt tijdens Cinema Expo. Normaal gesproken werkzaam achter de schermen, nu in de spot light. Jij behoort tot het team dat schuilgaat achter de immense operatie die Cinema Expo elk jaar is. Wat is jouw rol? 'Faircom Media -Amsterdam RAI verzorgt alle reclame en exposure uitingen op de RAI.Tijdens Cinema Expo verzorgen wij de totale expo sure van de verschillende filmstu dio's op het buitenterrein alsook in het auditorium. Dat doen wij met grote filmdoeken, displays en andere eye catchers. Ik ben verantwoordelijk voor sales en de contacten met de verschillende studio's. Jullie faciliteren heel wat beur zen. Wat vind jij zo bijzonder aan Cinema Expo? Film heeft natuurlijk iets magisch en de combinatie van een beurs, screenings en de totale uitstraling van het evenement heeft iets unieks. Dat ervaar je het beste als je er bent. Krijg je zelf wel wat mee van Cinema Expo? Of ben je daar helemaal niet mee bezig? 'Onze piek ligt zeker vóór het eve nement, maar tijdens het evene ment bezoek ik uiteraard de beurs. HOLLAND FILM NIEUWS We worden soms ook wel door de studio's uitgenodigd om een scree ning bij te wonen. Dat zijn altijd interessante verhalen in je vrien denkring.' Heb je wat leuke cijfers paraat? 'Een aantal feiten: wij printen ca. 3500 m2 full colour filmdoek, gebruiken ca. 500 meter steiger materiaal, Wij bouwen dit hele pro ject in drie dagen op en breken het af in één dag. Krijgen we komende Expo nog wat spectaculairs te zien? Of mag je er geen uitspraken over doen? 'Ik hoef niet uit te leggen dat alles geheim gehouden moet worden. Wij zijn natuurlijk al heel vroeg op de hoogte hoe en met wat de stu dio's zich gaan presenteren. Dat blijft binnen onze vier muren. Ik kan wel al zeggen dat er op het buitenterrein een aantal 'spectacu- lars' worden gebouwd.' Waarom denk je dat Cinema Expo als Europese beurs ieder jaar Amsterdam aandoet en niet uitwijkt naar Londen, Barcelona of Berlijn? 'De RAI biedt een totaalpakket van een beursgedeelte, een aparte screeningsruimte en een dinerhal op loopafstand, met alle benodigde faciliteiten onder één dak. En Amsterdam blijft natuurlijk Amsterdam!' Ben je zelf een filmliefhebber? 'Ja, ik ben een filmfan en ga graag naar de bioscoop als een compleet avondje uit. Soms alleen even snel een filmpje pakken.' Welke films beschouw je als jouw favorieten? 'Pulp Fiction en One Flew Over the Cuckoo's Nest behoren wel tot mijn favorieten. Star Wars: jeugd- sentiment, The Godfather. machtig. En ik ben erg benieuwd naar Kung Fu Hustle! En je favoriete acteur of actrice? 'Totaal verschillend, maar de eerste plaatst wordt gedeeld door Jack Nicholson en DarthVader...' Ie jaargang nummer 64 - juni 2005 Holland Film Nieuws, het magazine voor het film- en bioscoopbedrijf Uitgever Stichting Holland Film Land Eindredacteur Jeroen Huijsdens Bladcoördinator Riet Zegers Medewerkers Anne Marie van Vbllenhoven Lucia Alleman ,Ylatïjc Sietsma Heleen Rouw Mary Silva Frank de Neeve Frank Smit Anat Zuriël Tanja van Rooden Beeldredactie Conny Huijsdens Advertenties Riet Zegers Redactieadres Van Eeghenstraat 34 1071 GH AMSTERDAM Telefoon: 020-6793843 Fax: 020-6732963 Email: hfn@worldonline.nl Vormgeving Young Creations Postbus 209 9200 AE DRACHTEN Contactpersoon: Egbert Spinder Telefoon: 0512- 54 13 31 Fax: 0512 - 54 29 30 E-mail: egbert@youngcreations.nl Drukwerk Young Media Group Netherlands B.V. Postbus 209 9200 AE DRACHTEN Holland Film Nieuws is een uitgave van de Stichting Holland Film Land. Het magazine wordt op basis van controlled circii- kition zes keer per jaar gratis verspreid onder de medewer kers van de leden van de Nederlandse Vereniging var Bioscoopexploitanten (NVB). Overige geïnteresseerd nen een abonnement aanvragen. Dit kost 30,- (exclusief BTW) voor zes exemplaren. Abonnementen zijn aan te vragen via 0206793843. Niets uil deze uitgave mag worden overgenomen zonder bronvermelding en uitdrukkelijke goedkeuring van de eindre - dacteur.Aan artikelen en/of uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend. Vrienden van Holland Film Nieuws Holland l;ilm Nieuws kan worden uitgegeven dankzij een bij drage van de hoofdsponsor.de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB).Voorts dankt Holland Film Nieuws haar voortbestaan aan loyale adverteerders die wij kortweg de Vrienden van 1 lolland Film Nieuws noemen. 1 lei zijn: De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (hoofd sponsor) Nationale Bioscoopbon Aelionsign Alcons Audio CineFox Cinema Service Compeso GmbH Digital Genius Digital Media Solutions lluizenga Group kan Mineur MediaVision B.V Jimmy's Product Popcorn Marcel van Wichem NICAM Paradiso Entertainment Nederland B.V. Screenvision Nederland ISA: Stichting Bio-Kinderrevalidatie Stichting BREIN Stichting li'lmtranspori/lïlmeentrale Nieuwegein B.V ticket international Software Trading ïïxVVay United International Pictures B.V Warner Bros. (Holland) B.V. Young Media Group Benelux B.V

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 35