Iedereen wint met de bioscoopbon ^l V Nationale Bioscoopbon Ba De eerste zeven maanden van het jaar liggen achter ons, tijd voor een review en een preview. De markt laat qua verkoop een verdeeld beeld zien, maar alles bij elkaar zitten we op het niveau van 2004. In deze tijd is de bioscoopbon het instrument bij uitstek voor de bioscopen om bezoekers terug te laten komen. Maar daar moet wel wat voor worden gedaan... jf tifr 1 WÊfM ^- Door Frank Smit De stand van zaken na zeven maan den stemt aan de ene kant vrolijk en aan de andere kant minder vrolijk. Eerst het goede nieuws: de verkoop bij de postkantoren loopt ruim voor op 2004. In de business-to-business markt gaat het zeer goed: we lopen bijna 100% voor op 2004. Nu het slechte nieuws. De verkoop bij de bioscopen blijft ver achter bij 2004. Uitzondering daarop is Jogchem's Theaters die als enige voor loopt en wel met meer dan 20%. Een direct gevolg van het feit dat de directie de verkoop van bonnen dit jaar hoog op de prioriteitenlijst heeft gezet. De ver koop bij Free Record Shop en VW's blijven ook ver achter vergeleken met vorig jaar. Tot zover de evaluatie. Wat kunnen/gaan wij doen?! Wat betreft de bioscopen gaan we binnenkort nieuw promotiemateriaal verspreiden. De huidige 35 mm com mercials zullen ook meer aanzetten tot kopen dan de vorige. Het belang rijkste blijft dat de bioscopen prio riteit geven aan de verkoop van bon nen, zoals blijkt uit de cijfers van Jogchem's Theaters. Zeker in tijden dat het bezoek achter blijft, is de bios coopbon hét middel om bezoekers terug te laten komen. In september gaan we onze jaarlijkse actie met de postkantoren wegens het succes van vorig jaar herhalen. Gedurende vier weken krijgt de con sument bij aanschaf van de bon een gratis zakje microwave popcorn. Deze actie zal niet alleen zichtbaar zijn voor de twee miljoen bezoekers die de postkantoren en agentschap pen wekelijks hebben, maar zal ook op radio en in Metro worden gecom municeerd. Ook met Free Record Shop zullen we nog acties gaan voe ren dit jaar. De VW's krijgen regelma tig nieuwe posters met daarop een combinatie van een recente film en de bioscoopbon. In de komende maanden zullen we weer regelmatig radiocampagnes doen op Sky Radio, Yorin FM, Radio Veronica en RTL FM en wellicht ook nog Q-Music. Daarnaast zullen we in november en december weer tivin- spots op televisie brengen met een aantal films. En wellicht ligt er nog meer in het verschiet... Wat betreft de business-to-business markt gaan we door met de huidige koers, die de afgelopen jaren succes vol is gebleken. Wat kunt u er aan doen?! Zorgen dat het promotiemateriaal goed zichtbaar is in en rond de bios coop en pro-actief verkopen aan de kassa. Daarnaast ook met het oog op het einde van het jaar, het pro-actief de bon aan bedrijven verkopen. Zo simpel is het! Frank Smit is commercieel manager van de Nationale Bioscoopbon i 1 ^^H AH i Nieuwe bioscoopcommercial Nationale Bioscoopbon: wat zal ik 'r geven.' HOLLAND FILM NIEUWS - 27

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2005 | | pagina 25