i spotlight s s uj 1 Maarten Elsenburg is al sinds 1 april van dit jaar directeur van Stichting Bio-Kinder- revalidatie. Maar van een pas sende introductie, via Holland Film Nieuws, bij de sector die ooit aan de basis stond van dit goede doel, is het nog niet gekomen. Daarom bij deze... Wat heeft u gedaan voordat u bij Bio in dienst trad? 'Ik ben sinds 1997 zelfstandig con sultant en partner van het bureau AmstelRing Consult; voor die tijd heb ik diverse managementfunc ties vervuld in retail en groothan del. Als zelfstandig ondernemer was ik onder andere de eerste importeur van Ricoh copiers in Nederland.' Sinds het verdwijnen van de traditionele Bio-collectes lijkt de band tussen Bio en het bios coopbedrijf wat minder te zijn geworden. Gaat u de band nieuw leven in blazen? 'Drie van de zes bestuursleden van Bio zijn actief in de film- en bios coopwereld. We zijn zeker van plan deze banden aan te halen. Er wordt gewerkt aan een moderne vorm van gezamenlijke activiteiten die beide partijen wat opleveren. Het is nog net te vroeg om hier details over te melden.' Directiewisselingen gaan altijd gepaard met veranderingen. Wat gaat er - in het kort - veranderen bij Bio? 'Vernieuw, maar behoud het goede, zou mijn motto zijn. Ik heb veel ervaring opgedaan in de chari tatieve wereld. Bovendien ben ik nog steeds actief in diverse bestuursfuncties in goede doelen organisaties. Het komt er vooral op neer dat je een duidelijk verhaal kunt vertellen bij je donateurs. In concreto betekent dat voor Bio, dat we ons sterk gaan focussen op het aloude vakantieoord enerzijds. Nieuw zal anderzijds zijn dat er een tweede pijler bijkomt. In samenwerking met een van de medische universiteiten zullen we een onderzoek en researchpoot gaan opstarten ten behoeve van kinderen die al dan niet een aange boren hersenschade hebben opge lopen. Mijn taak zal daarin vooral de zakelijke kant zijn. Veel zal afhangen van nieuwe vormen van fundraising, waarbij wij ook de bioscoopwereld hard nodig zullen hebben.' En wat blijft er vooral hetzelf de? 'Het vakantieoord. Bio is volgend jaar tachtig jaar oud en heeft op dat vlak een gouden ervaring opge bouwd. We willen de vakanties voor kinderen en hun ouders tot een feest maken. Dat vraagt nog veel aandacht en veel geld om dat gewenste niveau te bereiken.' Hoe ziet Bio er over vijf jaar uit? 'Als een van de topcentra voor recreatie van gehandicapte kinde ren in Nederland. En als het ken niscentrum voor onderzoek naar hersenplasticiteit bij kinderen.' Heeft u zelf wat met film en bioscoop? Gaat u zelf nog wel eens naar de film? 'Onze jongste dochter is een film fanaat en die sleept mij regelmatig mee. Onlangs zijn wij naar deel twee van Pirates of the Caribbean geweest.' Welke filmster zou u graag als ambassadeur van Bio-Kinder- revalidatie willen verwelko men? 'Als het om kinderen gaat:Tom Hanks en Dustin Hoffman. Om in Nederland te blijven: Aad Staartjes en Joost Prinsen.' Wat is uw favoriete film aller tijden? 'The Shoes of the Fisherman met Anthony Quinn in de hoofdrol.' 12e jaargang nummer 71 - augustus 2006 Holland Film Nieuws, het magazine voor het film- en bioscoopbedrijf Uitgever Stichting Holland Film Land Eindredacteur Jeroen Huijsdens Bladcoördinator Riet Zegers Medewerkers Anne Marie van Vollenhoven Lucia Alleman Frank de Neeve Frank Smit Marije Sietsma Beeldredactie Tanja van Rooden Advertenties Riet Zegers Redactieadres Van Eeghenstraat 34 1071 GH AMSTERDAM Telefoon: 020-6793843 Fax: 020-6732963 E-mail: hfn@worldonline.nl Vormgeving drukwerk Young Creations BV. Postbus 209 9200 AE DRACHTEN Contactpersoon: Egbert Spinder Telefoon: 0512-54 13 31 Fax:0512-54 29 30 E-mail: cgbert@youngcreations.nl Holland Film Nieuws is een uitgave van de Stichting Holland Film Land. Het magazine wordt op basis van con- ln>llecl circulation zes keer per jaar gratis verspreid onder de medewerkers van de leden van de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB). Overige geïn teresseerden kunnen een abonnement aanvragen. Dit kost 30,- (exclusief BTW) per jaargang. Abonnementen zijn aan te vragen via 020-6793843. Niets uit deze uitgave mag worden overgenomen zonder bronvermelding en uitdrukkelijke goedkeuring van de uitge ver. Aan artikelen en/of uitspraken kunnen geen rechten - worden ontleend. Vrienden van Holland Film Nieuws Holland Film Nieuws kan worden uitgegeven dankzij een bijdrage van de hoofdsponsor, de Nederlandse Vereniging van bioscoopexploitanten (NVB).Voorts dankt Holland Film Nieuws haar voortbestaan aan loyale adverteerders die i kortweg de Vrienden van Holland Film Nieuws noemen. Het zijn: De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (hoofdsponsor) Nationale Bioscoopbon AetionSign Alcons Audio Benelux Film Distributors CineFox Cinema Service Coca-Cola Enterprises Nederland B.V. Compeso (imbH Digital Genlus Digital Media Solutions Filmtronics/Film-Ton-Tcchnik Iluizenga Group Jean Mineur MediaVision Jimmy Products Rosbeek Techniek Screenvision Nederland B.V. Stichting Filmtransport/Filmcentrale Nieuwegein B.V. ticket.international Software Trading TixWay United International Pictures (Netherlands) B.V. Warner Bros. Entertainment Holland Young Creations B.V 34 - HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 32