AH Filmweken breken record Handel in AH-bonnen Alles wat een bioscoop nodig heeft... marketing De AH Filmweken 2006 kunnen de boeken in als de succesvolste actie voor het film- en bioscoopbedrijf ooit. Tussen 21 augustus en 10 september werden er circa 640.000 film- bonnen bij bioscopen en filmtheaters ingele verd, resulterend in bijna 1,3 miljoen actie deelnemers. Bthx I M FTT FILMTRONICS B.V. mam Nieuwstraat 13 W^J NL-5441 AP Oeffelt mam |eyg| JCI3] Tel: 0485 362 763 Fax:0485 362 764 xuo j aai f E-Mail: info@filmtronics.nl 11 Movie Unlimited in Kampen was een van de bioscopen die contact zocht met de lokale AH-winkel om samen actie te ondernemen. door de Stichting Onderzoek Filmsector worden verricht, nog in volle gang. In het komende nummer van Holland Film Nieuws zal een uitgebreid verslag staan van de AH Filmweken 2006 en wat deze voor de bedrijfstak hebben betekend. Niet eerder maakten er zoveel mensen gebruik van de nationale twee-voor-een-actie. Het record van 2005 - er werden toen zo'n 600.000 filmbonnen ingeleverd - werd dan ook gebroken. Daarnaast was het percentage actiedeel nemers ook nog nooit zo hoog. Lag dit in 2005 gemiddeld nog op 52,5%, dit jaar werd de 56,5% bereikt. Bij het ter perse gaan van dit blad waren de onderzoeken en evaluaties van de AH Filmweken, zoals die onder meer Dat de AH Filmwekenbonnen populair waren, heeft menig kassamedewerker wel gemerkt. Op markt plaats, nl ontstond er een levendige handel in bon nen die twee bioscoopkaartjes voor de prijs van een opleverden. De bonnen werden aangeboden voor 0,39, maar ook voor 2,39. IThx I 1 nn s s H ÖD 1 |XDC| Ht?SS HOLLAND FILM NIEUWS -

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 11