piek 'rt mix r HUIZENGA GROUP Nieuws uit de wereld van film, bioscoop, filmtechniek en buffet... Huizenga denkt ook aan de jeugdige bezoe 13 ROSBEEK TECHNIEK SCHAKELT OVER OP APK Per 1 januari 2007 biedt Rosbeek Techniek bioscoopexploi tanten een Algemene Projector Keuring' aan. Relaties krij gen jaarlijks een kaartje toegestuurd, om hen erop te atten deren dat hun apparatuur een jaar geleden voor het laatst is nagelopen. Voor deze APK komt technicus Ronald Rosbeek met specialistische apparatuur naar het theater, om te zien of beeld en geluid nog correct staan afgesteld. Het beeld wordt gecontroleerd met de met een Oscar onderscheiden PSA-200U screen analyser, die de lichtop brengst op 45 punten van het scherm controleert en checkt of de beeldstand binnen de toegestane toleranties valt van de relevante SMPTE-norm. COCA-COLA EN NIF VERLENGEN SPONSORAFSPRAKEN Nadat het Nederlands Instituut voor Filmeducatie (NIF) en Coca-Cola Enterprises Nederland B.V. vorig jaar hun spon sorovereenkomst inhoudelijk hadden aangepast aan de nieuwe koers van het NIF, hebben beide besloten tot een verlenging van de samenwerking tot en met 2008. Ondersteuning van de taken van het NIF op het terrein van audiovisuele media-educatie past binnen het beleid waarin Coca-Cola een bijdrage wil leveren aan de ontwik keling van jongeren in het voortgezet onderwijs op het gebied van cultuur, milieu en sport. Jaarlijks wordt in over leg de toewijzing van het sponsorbudget bepaald. PRODUCENT DE GOEIJ EN A-FILM SLUITEN DEAL A-Film is de maatschappij die de verfil ming van het boek De gelukkige huis vrouw gaat uitbrengen. De film maakt onderdeel uit van afspraken tussen de filmverhuurder en producent Jacqueline de Goeij. A-Film gaat vier films van De Goeij's productiemaatschappij De Luwte distribueren. Het gaat om de films Komt een vrouw bij de dokter (naar het succes volle boek van Kluun), de Vlaamse productie Allez Eddy!, Hannabannah van regisseur Maria Kraakman en het eer der genoemde De gelukkige huisvrouw. Deze laatste film gaat geregisseerd worden door Paula van der Oest. PLAY MOVIE Digitale cinema gaat een revolutionaire wijziging in de manier van werken in het bioscoopbedrijf veroorzaken, daarover lijkt iedereen het wel eens te zijn. Voor filmken ner en auteur Thomas Leef lang is het kantelpunt in de film geschiedenis aanleiding geweest om een boek te schijven over de technische ontwikkeling die het medium film heeft doorgemaakt. Zijn observaties leidden tot een 80- pagina tellend boekje met de titel Play Movie. Het voor woord werd geschreven door sales director Karel de Vries van Warner Bros. Entertainment Holland. Play Movie wordt uitgegeven door uitgeverij aspekt (ISBN 905911325X) en is voor 11,95 te bestellen bij de boekhandel. PATHE SELECT CARD GEEFT BIOSCOOPFILMS EEN TWEEDE LEVEN Samen met TLC Marketing heeft Pathé een nieuw product ontwikkeld om het bioscoopbezoek een extra push te geven, de Pathé Select Card. Hans José van Pathé:'Het gaat om films die al een aantal weken bij ons in de bioscoop draaien. Alle attentie is altijd gericht op de release van de film, maar ook daarna verdienen films een publiek.' De constructie is zo dat TLC Marketing de kaarten aanbiedt aan derde partijen, zoals Samsung, Douwe Egberts en Nuon. Die gebruiken de kaarten vervolgens als incentive voor hun klanten. De Pathé Select Card geeft 50% korting per twee bioscoopgangers. Pathé selecteert wekelijks de films waar deze bezoekers naar toe kunnen gaan. 36 zitjes in één systeem makkelijk opstapelbaar verrijdbaar - eenvoudig op te bergen Postbus 9434 I 3506 GK UTRECHT Telefoon (030) 261 39 13 I Telefax (030) 261 67 68 E-mail: info@huizenga.nl I www.huizenga.nl HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 12