Bio medium voor merken met ambitie content Naast doekreclame bieden wij adverteerders tal van andere mogelijkheden om merken tot leven te laten komen. Interesse? Kijk op www.jeanmineurmediavision.nl of bel ons voor een presentatie: 020 502 23 88. n mineur mediavision 12 Aantrekkelijk medium Door de lage productiekosten kan de bioscoop een aantrekkelijk medium worden voor lokale adverteer ders. De branche moet zich dan wel afvragen, of ze wel reclame wil van de bakker op de hoek. Mariene Wickel van Jean Mineur Mediavision ziet kansen voor dit soort reclame, hoewel zij wel reserves heeft:'We zijn in Nederland gewend aan een hoge kwaliteitsstandaard, dus daar zouden die lokale commercials aan moeten voldoen. Daarnaast moet je altijd het entertainmentas- pect in de gaten houden. Mensen gaan naar de bios coop om iets te beleven, dus je moet iets bieden wat niet al op tien andere plekken te zien is.' Een ander voordeel voor adverteerders is dat via digita le reclamesystemen commercials aan bepaalde voor stellingen kunnen worden verbonden. Een adverteer der kan er zo voor kiezen om zijn commercial juist bij die voorstellingen in te zetten, waarvan hij vermoedt dat zijn doelgroep die bezoekt. Volgens de reclamebe drijven hoeven exploitanten niet te vrezen voor meer reclame; de kracht is juist dat commercials specifieker in te zetten zijn. Mariene Wickel ziet ook mogelijkhe den voor de door klantenkaarten gevoede CRM-syste- men:'Als een bepaalde film veel wordt bezocht door mensen uit de regio, kun je de busmaatschappij aan sporen om meer te adverteren.' Het huidige RoWo-systeem staat te boek als e-cinema en het bedrijf heeft haar systeem ter certificering aan geboden aan DCI (zie pagina 9). Dit zou de weg vrijma ken voor het toevoegen van trailers, waarbij de hand- ling dan voortaan door de reclamebedrijven zou wor den gedaan. Zo kunnen die zorgdragen voor een geva rieerder voorprogramma. Pas het begin Ook de flatscreens die tegenwoordig met trailers, buffetpromoties en digitale posters de foyers sieren, kunnen door digitale systemen worden aangestuurd. Cinemeccanica's lobbysysteem maakt bijvoorbeeld iedere flatscreeti via een eigen ip-adres individueel benaderbaar. Ook Tixway's Way2Cinema heeft hiervoor een module. In de toekomst zou de beeldklep van de digitale pro jector gedurende de hele openingstijd van de bioscoop open kunnen blijven staan. Het eind van de hoofdfilm kan immers het begin zijn van een inloopprogramma, zodat het scherm nooit meer wit is. Dit voor-voorpro gramma zou een loop kunnen zijn, die eigen medede lingen van de bioscoop bevat, of wellicht een interac tieve sms-quiz, met een prijsje voor de winnaar, op vertoon van het plaatsbewijs af te halen bij de kassa. Het nadenken over de invulling hiervan is echter nog maar net begonnen. HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2006 | | pagina 61