spotlight 3 Tommaso Campione is de opvolger van David Bristow als International Show Director van de Nielsen Film Group, de club die Cinema Expo fei telijk organiseert. Bij een nieuw gezicht hoort een introductie. Wat deed je voordat je deel ging uit maken van het team van Cinema Expo? 'Ik was International Business Executive bij Variety en zorgde voor salesactiviteiten en business develop- tnent in Europa. Daarvoor was ik Business Development Manager bij een onderdeel van Vivendi Universal waar ik mij bezighield met content, adverten ties en crossmediale initiatieven.' Wat maakt Cinema Expo voor jou zo bijzonder? 'Cinema Expo, maar ook onze andere beurzen, zoals ShoWest, ShowEast en CineAsia, blijven uniek in die zin dat het de enige internationale beurzen zijn voor bioscoopexploitanten.' Waarom denk je dat mensen steeds weer terugkomen naar Cinema Expo? 'De langlopende steun van de Amerikaanse studio's zorgt ervoor dat we films kunnen vertonen waar de mensen echt op afkomen. Daarop vormt dit jaar geen uitzondering. Daarnaast wordt het belang ervan inge zien om bioscoopeigenaren uit heel Europa, het Midden-Oosten en Afrika onder een dak te kunnen ontmoeten.' Hoewel je vast en zeker enthousiast bent, zijn er ongetwijfeld ook din gen voor verbetering vatbaar. Wat staat er wat dat betreft als nummer een op je lijstje? 'Het team van Cinema Expo kijkt altijd hoe dingen kunnen worden verbeterd en hoe onderdelen van de show kun- 50 - HOLLAND FILM NIEUWS nen worden verfijnd. Dit jaar belooft een bijzonder goed jaar te worden met veel inschrijvingen, aan zowel de bezoekers- als aan de beurskant, en met een geweldige line-up wat betreft films en seminars. Voor wat betreft de toe komst, ik geloof dat de bioscoopin dustrie een periode doormaakt waarin zij evalueert, nieuwe concepten uittest en herontdekt waar het bij de bios coopervaring werkelijk om draait. De opkomst van onder meer alternati- ve content in bioscopen - zoals cine- gaming en live-concerten - is hier een bewijs van. Dat is een opwindende gedachte. Een waar Cinema Expo bovenop moet zitten. We moeten er namelijk voor zorgen dat wij onze klanten de beste en meest moderne omgeving aanbieden om zaken te doen.' Elk jaar wordt er gezegd dat het het laatste jaar in Amsterdam wordt. Wordt dat dit jaar het geval? 'Het is altijd belangrijk om de locatie te evalueren om ervan verzekerd te zijn dat wij de beste faciliteiten kunnen aanbieden. We moeten goed luisteren naar onze klanten. Wie weet wat de toekomst brengt? Voor dit moment zijn we erg blij dat we weer terug zijn in Amsterdam, voor wat onze zestiende beurs hier gaat worden!' Kun je wat leuke cijfertjes geven? We verwachten zo'n 1.200 a 1.300 mensen uit meer dan 50 landen, varië rend van bioscoopeigenaren en film distributeurs tot fabrikanten en conces siepartners. We verwachten dit jaar acht films te vertonen.' Waar versvacht je zelf veel van? 'Datgene dat uiteindelijk iedereen samen brengt: film. Er staan enkele fan tastische previews op stapel staan, van Transformers en Harry Potter, tot Ratatouille en Die Hard 4.' Wat is jouw favoriete film aller tij den? 'Dat is een vraag die altijd moeilijk te beantwoorden is en afhankelijk van de stemming en gelegenheid. Maar twee films die me direct te binnen schieten zijn Meirelles' City of God en meer recentelijk Von Donnersmarks Das Leben der Anderen. Ik ben ook een grote fan van de Golden Oldies, in het bijzonder van het genie Chaplin.' 3e jaargang nummer 76 - juni 2007 Holland Film Nieuws, het magazine voor het film- en bioscoopbedrijf Uitgever Stichting Holland Film Land Eindredacteur Jeroen Huijsdens Bladcoördinator Riet Zegers Medewerkers Anne Marie van Vollenhoven, Lucia Alleman, Frank de Neeve, Marije Sietsma, Frank Smit, Hans Pos Beeldredactie Tan ja van Rooden Advertenties Riet Zegers Redactieadres Van Eeghenstraat 34 1071 GH AMSTERDAM Telefoon: 020-6793843 Fax: 020-6732963 E-mail: hfn@worldonline.nl Vormgeving drukwerk Young Creations BV Postbus 209 9200 AH DRACHTEN Contactpersoon: Egbert Spinder Telefoon: 0512 - 54 13 31 Fax:0512-54 29 30 Easy Transfer: 0512-542579 (gelieve te bellen voor verzending) E-mail: egbert@youngcreations.nl Holland Film Nieuws is een uitgave van de Stichting Holland Film Land. Het magazine wordt op basis van con- trolled circulalion /es keer per jaar gratis verspreid onder de medewerkers van de leden van de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB), Overige geïn teresseerden kunnen een abonnement aanvragen. Dit kost 30,- (exclusief BTW) per jaargang. Abonnementen zijn aan te vragen via 020-6793843. Niets uit deze uitgave mag worden overgenomen zonder bronvermelding en uitdrukkelijke goedkeuring van de uitgc ver. Aan artikelen en/of uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend. Vrienden van Holland Film Nieuws Holland Film Nieuws kan worden uitgegeven dankzij een bijdrage van de hoofdsponsor, de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB).Voorts dankt Holland Fïlrr Nieuws haar voortbestaan aan loyale adverteerders die wij kortweg de Vrienden van Holland Film Nieuws noemen. Het zijn: De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (hoofdsponsor) Nationale Bioscoopbon Aciionsign Aicons Audio ArtsAlliance Media Benelux Film Distributors CineFox Coca-Cola Enterprises Nederland BV Compeso GmbH Digital Genius Digital Media Solutions FTT Filmtronics BV Huizenga Group Independent Films Jean Mineur Mediavision Jimmy Products KTS/ReBiTicks Rosbeek Techniek Roveka Screenvision Nederland BV Stichting Film transport NVF/Filmcentrale Nieuwegein BV ticket, international Software Trading Tixway Universal Pictures International (Netherlands) BV Warner Bros. Entertainment Holland XIX Young Creations BV HFN kan worden verstuurd dankzij de Nederlandse Vereniging van Filmverhuurders (NVT) en Gofilex.

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2007 | | pagina 47