Uitbreiding acti viteiten CineFox CINEFOX in productie advertorial Harry Potter vloog JT Apeldoorn niet voorbij I^2 In amper drie jaar tijd is CineFox een begrip geworden in bioscoopland. Bijna 90 bios copen maken momenteel gebruik van de diensten van het bedrijf. Voor een tiental bioscopen moet de werving van adverteer ders nog gebeuren. hij homoseksueel is en verliefd op een van zijn vrien den.' Diepgang Maria Peters heeft, net als bij Afblijven/, het script geschreven. 'Carry is fijn om mee te werken, ze laat me vrij. Maar ze maakt ook duidelijk wat ze er per se in wil hebben. De verhaallijn van Brian had ik er bijvoor beeld in eerste instantie uitgelaten. Maar het verhaal is nu veel beter, er zit meer diepgang in.' Een derde film zit er dan ook aan te komen.'Het is moeilijk kiezen, Carry heeft zoveel geschreven. Maar Spijt en Radeloos zijn mijn favorieten.' Paard De set wordt ondertussen weer aangepast. In de vol gende scène moeten Jules (Willem Voogd) en Isa (Bo Maerten) de stal van een nogal wild paard binnengaan. Regisseur Dave Schram legt nog een keer uit wat pre cies de bedoeling is. Het paard zit goed in zijn rol en blijft naar voren lopen als Maerten de stal binnen pro beert te gaan. Gespannen kijkt iedereen toe hoe ze de deur achter zich sluit. Schram zucht diep:'Jezus'. Dan begint hij te lachen.'Goed gedaan Bo, ik ben heel trots op je. Oké mensen, we kunnen weer verder.' Timboektoe draait vanaf 4 oktober in de bioscoop en wordt uitgebracht door RCV Film Distribution in opdracht van Bridge Entertainment. Bij de JT bioscoop in Apeldoorn, voorheen Tivoli, dachten ze waarschijnlijk 'wat anderen kunnen, kun nen wij ook!' Op de redactie van Holland Film Nieuws kwamen dan ook diverse promotiefoto's binnen van het bioscoopteam. Onder het mom 'altijd feest in JT Apeldoorn', hier de Potter-uitdossing. Foto M. de Waard E.Blesing. Het succes van CineFox komt niet alleen door de werving van adverteerders, maar ook door het concept van CineFox om de lokale reclame te digitaliseren en de voor financiering van deze systemen voor haar rekening te nemen. Door de tientallen al geplaatste beamers van 3500 ansilumen (Panasonic) is de bioscoop in staat om op een aantrekkelijker wijze dan voorheen (minder statisch dan BIOSCOOP- EN THEATERRECLAME B.V. de oude dia's), de lokale reclame aan haar publiek te pre senteren. Steeds vaker komen er vragen uit de bioscoop wereld over de mogelijkheid van digitale reclame op beeldschermen in de foyer, kassa en de horeca. De forse investeringen die dit met zich meebrengt schrikken de exploitanten vaak af. Men praat dan namelijk al snel over ruim tienduizend euro. Fox Holding, de moeder van CineFox, heeft per 1 juli 2007 een nieuwe BV opgericht, FoxMedia, die zich specifiek gaat bezighouden met de exploitatie van deze beeldscher men in de bioscopen. De bedoeling is dat op deze beeld schermen, naast lokale reclame, de eigen bioscoopinforma tie en alle trailers worden vertoond. Hiervoor is geen investering van de bioscoopeigenaar nodig. Wel kent FoxMedia enkele criteria waar de bioscoop aan dient te voldoen zoals grootte, bezoekersaantallen, aanwezigheid van horeca enzovoorts. Voorziening van trailers en reclame gebeurt via narrowcasting, vanuit een centraal punt. De 'eigen informatie' kan door de bioscopen zelf worden ver zorgd. Door deze uitbreiding is CineFox nog meer in staat om veel van de met haar samenwerkende bioscopen een financieel en professioneel aantrekkelijk aanbod te doen. Voor meer informatie over dit nieuwe medium kunt u bel len met FoxMedia BV te Wychen. Vraagt u naar Menno Duiven.Telefoonnummer: 024 - 648 85 51. 24 - HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2007 | | pagina 21