AH Filmweken 2007: voorproeven! marketing Landelijke twee-voor-een-actie staat op punt van beginnen Je film begint feestelijk met de Ali Filmwekenboti. Maandag 20 augustus start de twee-voor-een-actie die het film- en bioscoopbedrijf nu al enkele jaren samen met Albert Heijn uitvoert. Dit jaar is de campagne breder van opzet zodat tevens het startschot voor het nieuwe bioscoopseizoen gegeven kan worden. FlUIVrWÊKEN 25 Door Jeroen Huijsdens Beleef het groots in de bioscoop. De posier voor bioscopen en film theaters. De AH Filmweken duren tot en met woensdag 19 september 2007. Het actieprincipe is hetzelfde als het afgelopen jaar: bij elke 20,- aan boodschappen bij Albert Heijn krijgt de klant een AH fllmbon. Deze bon is twee bioscoopkaartjes waard voor de prijs van een. Net als vorig jaar willen de NVB en NVF de AH Filmweken aangrijpen om het publiek warm te maken voor films in het najaar. Daarmee wordt dus tevens de aftrap gegeven voor het nieuwe bioscoopsei zoen. Om de AH Filmweken en de sei- zoenstart goed te koppelen, is geko zen voor het thema 'voorproeven'. Nieuw: tweede magazine Afgelopen jaar zat er tijdens de AH Filmweken in het AH Filmmagazine een overzicht van films die dat najaar gingen draaien. Dit jaar heeft Albert Heijn een heel speciaal, tweede maga zine mogelijk gemaakt. Dit magazine, met de titel Binnenkort in première, beslaat zestien pagina's en heeft een A5-formaat. Het thema 'voorproeven' loopt als rode draad door dit magazi ne. Ook bevat het magazi ne enkele kortingsbonnen van Albert Heijn. Bioscopen en filmtheaters is verzocht dit magazine als extra cadeautje aan hun klanten te overhandi gen bij elke kassatransac tie. Het traditionele AH Filmmagazine blijft daar naast gewoon bestaan. Dit tijdschrift wordt weer opgenomen in de Allerhande, zal verkrijg baar zijn in alle AH win kels en wordt verspreid via bioscopen. Trailerblok Het thema 'voorproeven' is ook doorgevoerd in het voorprogramma. Samen met Albert Heijn, Jean Mineur Mediavision en Screenvision is gewerkt aan een niet eerder ver toonde uitbreiding van de actie. Zo heeft Albert Heijn de tv-spot van de AH Filmweken ingekocht in het voorprogramma. In het kader van vooruitblikken bevat het commer- cialblok ook een teaser trailer van de AH Hamsterweken. Daarnaast heeft AH een start- en staartstuk gemaakt voor het speciale trailerblok dat de AH Filmweken moet opsieren. Hierin speelt de bekende AH winkelmanager een hoofdrol. Het is aan exploitanten om deze stuk ken te gebruiken om gethematiseerde trailerblokken samen te stellen. De NVB en NVT hebben hiertoe een lijst met voorkeurtrailers aangeleverd. De opzet maakt een unieke aankondi ging van het aankomende product mogelijk. Het magazine Binnenkort in première. HOLLAND FILM NIEUWS

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2007 | | pagina 22