High Tea Movie is een succes F HFN Agenda MARKETING AGENDA 'Het evenement is altijd uitver kocht/ 14-05-08 - 25-05-08 'Ook jongeren vinden het een leuk initiatief' Na het succes van Ladies Nights worden diverse nieuwe marketingcon cepten en filmcombinaties bedacht door Nederlandse exploitanten. Een relatief nieuw evenement is High Tea Movie, een initiatief van Wolff Cinema Groep dat ook bij Pathé is gesignaleerd. Door Vincent Snoeker Op zondag 10 februari vond bij Wolff Cinema Groep alweer de derde editie van dit Engels getinte evenement plaats. Voorafgaand aan de vertoning van The Other Boleyn G/r/ werd het publiek getrakteerd op Engelse thee en typische Engelse lekkernijen als sandwiches. Het geheel werd onder andere door koffiebrander en theehandelaar Simon Lévelt ge sponsord. Eerder waren Aronemenf en Elizabeth: The Golden Age al te zien in combinatie met dit High Tea initiatief. Volgens Saskia Smit van Wolff Cinema Groep staat de film altijd centraal in het programma; een Engelse productie die ook in een filmhuis niet zou misstaan. Het karakter van het High Tea evene ment bij Wolff Cinema Groep is ex clusiever dan de al enigszins meer reguliere Ladies Night. 'Het evene ment was na twee keer al een groot succes. In Groningen (MUSTSEE Euroborg; red.) is het evenement eigenlijk altijd uitverkocht en City in Utrecht zit op het maximum van wat zij aankan', aldus Saskia Smit. Dertig-plus Hoewel Wolff Cinema Groep met name publiek in de leeftijdscatego rie dertig-plus denkt aan te spreken, blijken ook jongeren het een leuk initiatief te vinden. Wolff Cinema Groep is met de evenementenserie gestart in haar bioscopen in Utrecht, Arnhem en Groningen, maar heeft dit inmiddels al uitgebreid naar Tilburg en Enschede. In de toekomst ziet zij ook MUSTSEE Delft aan het rijtje toegevoegd worden. Het evenement wordt tot op heden op lokaal niveau in de markt gezet middels postermateriaal in de bios copen en in de winkels van Simon Lévelt. Ook Pathé erkent het belang van de lokaal gerichte acties. 'De thea termanagers moeten een bepaalde vrijheid hebben om naar eigen inzicht de regionale behoeftes te erkennen en daar iets mee te doen', aldus marketingmanager Youry Bredewold van Pathé. 'Een dergelijk evenement als een High Tea is dan ook goed in bijvoorbeeld Pathé Tuschinski in Amsterdam te realise ren, aangezien dit theater beschikt over diverse voorzieningen zoals loveseats en een VIP-lounge. Een dergelijk initiatief komt daar dan goed tot zijn recht.' High Tea met Elizabeth: The Golden Aqe. kStitJ. 24-02-08 Uitreiking 80e Academy Awards in Los Angeles www.oscars.com 10-03-08 - 13-03-08 ShoWest in Las Vegas www.showest.com 26-03-08 - 30-03-08 Amnesty International Film Festival (AIFF) in Amsterdam www.amnestyfilmfestival.nl 09-04-08 - 20-04-08 24e Amsterdam Fantastic Film Festival (AFFF) in Amsterdam www.afff.nl 09-04-08 - 20-04-08 CinemAsia Film Festival in Rialto in Amsterdam www.cinemasia.nl 07-05-08 - 14-05-08 4e Latin American Film Festival (LAFF) in Louis Hartlooper Complex in Utrecht www.laff.nl International Film Festival Cannes www.festivakannes.com 07-06-08 - 29-06-08 EK-Voetbal in Oostenrijk en Zwitserland www.uefa.com 09-06-08 EK-Voetbal: Nederland - Italië (20.45 uur) 13-06-08 EK-Voetbal: Nederland - Frankrijk (20.45 uur) 17-06-08 EK-Voetbal: Nederland - Roemenië (20.45 uur) 23-06-08 - 26-06-08 Cinema Expo in de RAI in Amsterdam www.cinemaexpo.com 'The British empire was built on cups of tea. If you think l'm going to war without one, you're mistaken.' (Lock, Stock,

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 28