2008 start goed voor de bioscoopbon otteï. 't <o« *fa m HFN BIOSCOOPBON Het zou mooi zijn als ook de bezoekers van film theaters de bioscoop bon meer zouden omarmen. Nieuwe bioscoopbon slaat aan bij het publiek De eerste maanden van het jaar is de verkoop van de vernieuwde bon substantieel hoger geweest dan in voorliggende jaren. We zijn het jaar dus zeer goed begonnen. Of die trend zich doorzet zal in de komende maanden blijken. Nieuwe posters en acties bij de verkooppunten moeten hiervoor zorgen. Door Frank Smit De verkoop van de bon aan bioscopen is de eerste maanden flink gestegen. Ook de doorverkoop gaat goed. Het lijkt erop dat de nieuwe campagne en de Blonde haren, blauwe ogen-commercial aanslaan bij het publiek. Dit jaar zullen we weer inspelen op de cadeaumomenten Moederdag, Vaderdag en Geslaagd. Hiervoor zijn drie posters in de nieuwe huisstijl ontwikkeld. De bioscopen zullen deze posters in 70x100 en A5-formaat krijgen, zodat ze in de standaard posterframes kunnen en ook bij de kassa en het buffet (in de plastic standaard) kunnen wor den geplaatst. Filmtheaters Het zou mooi zijn als ook de bezoekers van film theaters de bioscoopbon meer zouden omarmen. Uiteraard geef je ook de filmtheaterbeleving cadeau met de Nationale Bioscoopbon. Tijdens de ontwik keling van het nieuwe uiterlijk van de bioscoopbon is rekening gehouden met kritiekpunten op de oude bon van marketingmedewerkers van filmtheaters. De strakke vormgeving van de nieuwe bon (en bijbeho rende envelop) past veel beter bij de filmtheaters dan de vorige ontwerpen. Op het gebied van POS- materiaal hebben we voor de introductie duidelijk gekozen voor het aanspreken van het bioscoop publiek. Binnenkort zullen wij ook POS-materiaal gaan leveren dat de doelgroep van de filmtheaters meer aanspreekt. Ook voor de filmtheaters kan de bioscoopbon veel meer extra bezoeken genereren. Hiervoor is uiteraard ondersteuning nodig van de medewerkers van de filmtheaters. Verkooppunten Zoals bekend vertaalt goede zichtbaarheid van de bioscoopbon zich direct in meer verkopen. Wij doen er dan ook alles aan om ook bij de VVV's, Free Re cord Shop, vanLeest en de postkantoren aanwezig te zijn met POS-materiaal. De mogelijkheden daar voor zijn beperkt en worden ook steeds minder. Bij de meeste VVV's is de bioscoopbon goed zichtbaar. De (nieuwe) blikdisplay staat bij het merendeel van de VVV's op de toonbank en posters worden over het algemeen goed opgehangen. De komende pos ters voor Moederdag, Vaderdag en Geslaagd zullen daar ook voor extra verkopen zorgen. Bij de overige verkooppunten is het voeren van acties en de daarbij behorende verbeterde zichtbaarheid van enorm belang. Op dit moment loopt er bij de postkantoren en postagentschappen een actie waarbij kopers van een bon kans maken op een jaar gratis naar de bioscoop. Deze actie is vorig jaar ook gevoerd en De posters voor Moederdag, Vaderdag en Geslaagd zullen naar verwachting voor extra verkopen zorgen. 'That's a pretty good start. Yeah, let's see what it looks like at the end of the year.' (Steve Zahn in Speak)

Historie Film- en Bioscoopbranche

Holland Film Nieuws | 2008 | | pagina 14